zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten

Slechts één-op-de-tien Nederlanders begrijpt volledig hoe digitale munteenheden werken

11 juli 2019 - Uit het Kaspersky-onderzoek ‘Waarom consumenten huiverig zijn voor digitale munten’ blijkt dat het merendeel van de Nederlanders nog weinig begrip en vertrouwen heeft in zogeheten cryptocurrency.

Dat weerhoudt consumenten ervan de digitale valuta te gaan gebruiken. Slechts één-op-de-tien Nederlanders begrijpt volledig hoe digitale munteenheden werken en 28 procent heeft er enige kennis van. 87 procent van de Nederlanders heeft nog nooit digitale valuta gekocht. Meer dan de helft van de Nederlanders gelooft dat de opkomst van cryptovaluta een rage is. Daarmee is duidelijk dat er nog een lange weg te gaan is voor alom acceptatie als gangbare vorm van betaling of investering, zo concludeert het Kaspersky-onderzoek.


 
Gebrek aan kennis en vertrouwen
Ondanks dat veel consumenten nieuwsgierig zijn naar het gebruik van digitale munten, is er sprake van een gebrek aan kennis en vertrouwen. Zo heeft bijna een derde (27 procent) een poging gewaagd om aan de gang te gaan met digitale valuta, maar is afgehaakt omdat het technisch te ingewikkeld zou zijn. Vijftien procent van de Nederlanders is van mening dat digitale valuta vrij volatiel zijn. Zij geven aan dat er eerst sprake moet zijn van stabiliteit voordat ze bereid zijn de digitale munt te gaan gebruiken. Er wordt ook getwijfeld aan de veiligheid. Tegelijkertijd vertelt het onderzoek dat geen van de digitale muntgebruikers slachtoffer is geworden van fraude of andere vormen van cybercriminaliteit. Zeven procent van de ondervraagde Nederlanders geeft aan dat ze de digitale munt in de toekomst willen gebruiken.
 
Beleggingsproducten
"Vooralsnog worden cryptovaluta vooral gezien en ingezet als beleggingsproducten. Tegelijkertijd blijft de markt uiteraard in ontwikkeling. Zo wordt er hard gewerkt aan gereguleerde cryptoplatformen. Daarmee kan de digitale munt eenvoudig bewaard en uitgegeven worden. Facebook kondigde onlangs de komst hun eigen cryptomunt Libra aan. Bescherming en beveiliging van cryptovaluta zijn cruciaal. Het gaat immers om geld. Voor cryptobedrijven is het belangrijk dat ze hun gehele digitale omgeving goed beschermen. Ik adviseer consumenten verschillende digitale portemonnees te gebruiken of digitaal valutabezit te verspreiden over meerdere hard- en softwareplatformen," vertelt Jornt van der Wiel, security-expert bij Kaspersky.
 

 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Grote merken stellen Nederlandse consument teleur
 Nederlanders zijn trots op hun werk en doen vaak meer dan wordt gevraagd
 HR-beslisser ervaart te hoge werkdruk op HR-afdeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De digitale route voor 2019
 Steeds meer banen gericht op blockchain technologie
 Drie verschillen tussen investeerders in crowdfunding en crypto’s
 Bijna helft cryptogeld zit in Bitcoin
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
Vijf tips voor veiligheidsbewustzijn
Twee op de vijf werkenden laat zich niet verleiden door tekenbonus bij zoektocht nieuwe baan
Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
meer top 10