zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werkplek is funest voor smartphones

Privé-telefoons gaan mee naar het werk en gaan daar stuk

8 juli 2019 - De schermen van smartphones zijn het zwakste punt, maar de meeste mensen ergeren zich vooral aan een slechte accu. Studenten en mensen uit de industriesector doen het kortst met hun toestel, ze halen net de twee jaar.

Schade speelt hierbij een belangrijke rol: in een kwart van de gevallen is reparatie niet mogelijk en moet de smartphone dus vervangen worden. Opvallend is dat veel mensen hun privé-telefoon gebruiken op het werk, en dat de smartphones juist daar kapot gaan. Dit alles blijkt uit onderzoek van TelecomPaper, in opdracht van RugGear


Schade ontstaat vooral doordat het toestel op de grond valt. Dit gebeurt overigens vaker bij mannen dan bij vrouwen. De tweede schade-oorzaak is een kapot scherm en dat gebeurt dan weer vaker bij vrouwen. De derde oorzaak voor vervanging of reparatie is een kapotte accu.
 
Privé smartphones op het werk
Opvallend is dat de ruime meerderheid aangeeft de telefoon met name privé te gebruiken, maar dat ze hem wel meenemen naar het werk en dat daar relatief veel ongelukken gebeuren. Van de werkende populatie die de eigen smartphone gebruikt op het werk, heeft 33 procent te maken gehad met schade. Een vijfde van de respondenten geeft aan zelfs schade te hebben opgelopen aan de eigen smartphone, terwijl ze een toestel van de baas in gebruik hebben. De eigen smartphone wordt dus gebruikt op mogelijk risicovolle plekken, terwijl dat niet de bedoeling is. 
Mark Moons, Business Development Director voor Benelux en Iberia van RugGear: "Vrijwel iedereen neemt zijn smartphone altijd mee; we kunnen slecht zonder. Maar wat als uw smartphone niet bestand is tegen de omstandigheden waarin u zich bevindt? De meeste smartphones worden ontwikkeld voor dagelijks, gemiddeld gebruik, maar heel veel mensen werken in omgevingen die blijkbaar niet gemiddeld zijn. U kunt zich afvragen hoe handig het is om een alledaagse privé-telefoon mee te nemen naar dat soort werkomgevingen, zelfs wanneer uw werkgever dat min of meer verlangt. Veel vaker dan we denken is een robuuste smartphone het overwegen waard."
 
Liever een robuuste telefoon
Hoe ouder de gebruiker, hoe langer mensen met een smartphone doen. Iets meer dan de helft van alle gebruikers gebruikt zijn smartphone langer dan drie jaar. Ondanks dat de schermen het vaakst stuk gaan, is een slecht accu de grootste frustratie gevolgd door het feit dat veel telefoons niet tegen een stootje kunnen. Gevraagd naar wat de gebruikers dan het liefste anders willen zien, kiezen ze toch voor dat laatste. De top drie wensen is: bestand tegen vallen, betere accu en een onverwoestbaar scherm.
Over alle smartphone-bezitters bekeken (werkende en niet-werkende mensen), gebeuren de meeste ongelukken thuis, gevolgd door vakantie en werk. Jongeren laten een schadepiek zien tijdens de vakantie en bij het uitgaan. Mannen zijn iets onfortuinlijker op het werk en tijdens de vakantie dan vrouwen. Als uin de industrie of transportsector werkt, heeft u statistisch gezien daar de grootste kans op ongelukken.
 
Het onderzoek is in mei 2019 uitgevoerd onder ruim 800 Nederlanders.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
 Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
 Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Smartphonegebruik achter het stuur: 94 procent vindt het onverantwoord
 IT-inkopers vinden beveiliging smartphones essentieel
 Vijf tips om een tabletnek of swipe-duim te voorkomen
 Zes feiten en fabels over refurbished
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
Bedrijven in EMEA missen tools om waarde uit hun data te halen
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
meer top 10