Rijksoverheid grootste kanshebber bij The Best Social Awards: Business 2019
Wie had dit jaar de beste social campagne?
1 mei 2019 -
De Rijksoverheid is met maar liefst vier nominaties de grootste kanshebber bij de business categorieën van The Best Social Awards 2019. Zij zijn onder meer genomineerd in de categorie Beste Influencercampagne voor hun samenwerking met rapper Donnie en voor de #DOESLIEF campagne van SIRE.
Zij worden op de voet gevolgd door Bol.com, Albert Heijn en Nederlandse Spoorwegen. Over een maand vindt de zesde editie van The Best Social Awards plaats: op 12 en 13 juni worden de meest creatieve, grappige en innovatieve makers en hun content beloond met de belangrijkste social media prijzen van Nederland.
"Dit jaar zien we weer heel veel sterke merken tussen de genomineerden. Opvallend is het aantal nominaties voor de overheid. De posts zijn menselijk, herkenbaar en raken vaak een gevoelige of grappige snaar. De overheid heeft natuurlijk ook een enorme gunfactor, campagnes zoals die van SIRE en van de Rijksoverheid zijn soms meer likeable dan dat van een groot commercieel merk. Het is leuk om de balans tussen commerciële partijen en overheidsinstellingen terug te zien in de nominaties," aldus Diederik Broekhuizen (oprichter The Best Social).
Bureaus met de meeste nominaties
Dept (zes keer), Blauw Gras (zes keer), GoSpooky (vier keer) en TBWA (drie keer) zijn dit jaar de bureaus met de meeste nominaties. Voor Blauw Gras is het de eerste keer dat ze de grote kanshebber zijn onder de bureaus. Dept prolongeert deze eer, nadat ze vorig jaar ook de meeste nominaties hadden.
Business en audience
De awards zijn opgesplitst in twee dagen: business - de zakelijke variant van The Best Social Awards - en audience, waarbij het publiek stemt op zijn favorieten. Tijdens de business uitreiking op 12 juni zijn er prijzen te winnen in categorieën als Beste Campagne, Beste Account en Beste Influencercampagne. Dit jaar zijn er drie nieuwe categorieën: Beste Augmented Reality, Beste Post van het Jaar en Beste Positive Impact. Op 13 juni worden de prijzen uitgereikt voor de publiekscategorieën.
Dit jaar vindt de prijsuitreiking plaats in Casco te Amsterdam. De presentatie is in handen van founder Diederik Broekhuizen en contentmaker Lize Korpershoek.
The Best Social Awards - Business wordt dit jaar ondersteund door Coosto, Elevate, Snapchat, Boomerang Create, Wavemaker en PPCRN.
Genomineerden the best social awards - business 2019
Beste account
Bol.com
Efteling
Nederlandse Spoorwegen
Albert Heijn
Beste augmented reality
RTMC Philips
Young Capital
Ziggo
Ministerie van Defensie
Beste campagne
Mc’Donalds Crew
IKEA
Anderzorg
TOTO
SIRE
Staatsloterij
Beste copywriting
Hema
Bol.com
Rijksoverheid
PostNL
McDonalds
Beste influencercampagne
Doritos
Ziggo
Magnum
Rijksoverheid
Albert Heijn
Beste inhaker
WNF
PostNL
Chocomel
Bol.com
Albert Heijn
Jumbo
T-Mobile
Beste innovatie
Nederlandse loterij / Staatsloterij (Kraak de Code)
Dutch FilmWorks
Nederlandse Spoorwegen
AccorHotels Groep
Nederlandse loterij / Staatsloterij (Wat kun jij doen met een miljoen?)
Beste post van het jaar
Bol.com
Rijksoverheid
Albert Heijn
KLM
Beste story
Lowlands
Anderzorg
Lidl
NOS Stories
Nederlandse Spoorwegen
Bste talent
Ruben Pijnenburg
Britt van de Haar
Jim Strolenberg
Beste video
Prorail
Stivoro
Rijksoverheid
Samsung
Videoland
Bol.com
Beste webcare
Bol.com 2x
Netflix
AT5
Albert Heijn
Beste positive impact
Hema
Calve
Daily Paper
Interpolis
Albert Heijn