zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Inbreng van één op de vier werknemers wordt niet serieus genomen

‘Werkgevers en werknemers moeten verwachtingen leren communiceren’

14 maart 2019 - Een op de vier Nederlandse werknemers geeft aan dat nieuwe ideeën niet serieus genomen worden. Dat blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van FYNCH.

30 procent van de werknemers mist daarbij autonomie: ze moeten eerst om toestemming vragen, voor ze een besluit mogen nemen. FYNCH-oprichter Edwin Hansma vindt deze cijfers alarmerend en stelt dat werkgevers en werknemers hun verwachtingen dan ook beter moeten leren communiceren.


Edwin Hansma: "Het is schrijnend dat zoveel werknemers autonomie missen en het idee hebben dat hun ideeën niet serieus genomen worden. Zowel werkgevers als werknemer moeten hiermee aan de slag. Dit soort problemen komen voort uit een bepaalde wisselwerking die is ontstaan. Werkgevers moeten de eerste stap zetten, door aan te geven binnen welke kaders professionals hun werkzaamheden kunnen verrichten. Professionals moeten meer eigenaarschap tonen en laten zien dat ze meer verantwoordelijkheden verlangen en aankunnen."
 
Managers communiceren nog niet helder genoeg
Nederlandse werknemers missen niet alleen autonomie of het idee dat hun ideeën serieus genomen worden. 30 procent van de mannelijke en twintig procent van de vrouwelijke werknemers mist een manager die helder kan uitleggen wat er van hen verwacht wordt. Hansma: "Dat werknemers niet zelfsturend zijn, komt ook doordat leidinggevenden op dit vlak een kans laten liggen."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
 Skillspaspoort gaat cv vervangen
 “Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Baan voldoet vaak niet aan verwachtingen
 Nederlandse werknemer is het vaker eens met baas dan Europese collega
 Goed managen? It’s all in the mix!
 Zo zorgt u voor bevlogen medewerkers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (1) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
meer top 10