zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Finance professional wordt analist in plaats van relatiebeheerder

23 november 2018 - Niet het beheren van relaties of de servicegerichtheid, maar het analytisch vermogen van de finance professional is de belangrijkste vaardigheid die moet worden ontwikkeld.

Uit de FinTech Barometer van fintech bedrijf Onguard blijkt dat deze nieuwe skills moeten worden ontwikkeld om in de toekomst van toegevoegde waarde te kunnen zijn. 32 procent van de CFO’s en finance professionals zetten het analytisch vermogen bovenaan de lijst. Ook wordt het aanpassingsvermogen (21 procent) als belangrijke vaardigheid beschouwd. Relatiebeheer en leiderschapskwaliteiten delen de derde plek (dertien procent). In het onderzoek geven de ondervraagde CFO’s aan dat zij het leren programmeren (twaalf procent) zelfs belangrijker vinden dan de ontwikkeling van servicegerichtheid (acht procent). 



Belang van data
De ontwikkelingen op het gebied van nieuwe technologieën en het verkrijgen en opslaan van data gaan hard. Zelfs zo hard dat drie op de vijf finance professionals (57 procent) verwacht dat financiële dienstverleners over tien jaar zijn getransformeerd tot IT-bedrijven. De beschikbaarheid en het gebruik van data is voor bedrijven belangrijk. Bij 95 procent speelt data namelijk een rol. Het is dan ook niet verwonderlijk dat 41 procent van de finance professionals denkt dat ‘big data’ de meeste invloed gaat hebben binnen de branche. Deze aspecten zijn de mogelijke verklaring waarom CFO’s en andere finance professionals verwachten dat ze in de toekomst met name vaardigheden moeten ontwikkelen op het gebied van analyseren.
Marieke Saeij, CTO bij Onguard, onderstreept het belang van deze vaardigheden: "We zien dat steeds meer bedrijven de samenwerking opzoeken met partners om continu meer waarde te leveren voor klanten. Door deze partnerships, ontstaan er platformen die op hun beurt weer zorgen voor een bak aan extra data op basis waarvan bedrijven gedegen beslissingen kunnen nemen. Daarnaast is het voor de finance professionals die dagelijks in contact staan met klanten, belangrijk om deze data te kunnen analyseren en zo extra service te verlenen. Zo weten finance professionals door data bijvoorbeeld via welk kanaal de klant het liefst communiceert en hoe hij zijn facturen het liefst betaalt. Zo zorgt data-analyse door een finance professional voor veel toegevoegde waarde binnen organisaties."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
 Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
 Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven onderschatten blootstelling data in de cloud
 Analyseren belangrijkste competentie voor werkgevend Nederland
 Vier best practices voor een transformatie van finance
 De Digital Finance Expert rukt op
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
reacties
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
Bedrijven in EMEA missen tools om waarde uit hun data te halen
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
meer top 10