zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

‘Zakelijke reizigers kiezen steeds vaker het OV’

Leasemaatschappijen bieden klanten andere opties naast leaseauto

20 juli 2018 - De markt voor zakelijk reizen verandert razendsnel. Leasemaatschappijen zoeken de samenwerking en bieden hun klanten meer flexibiliteit dan ooit. Naast de leaseauto zijn ook de (deel)fiets, taxi en openbaar vervoer aan een opmars bezig in de zakelijke markt.

Dat constateert MultiTankcard (MTc).


 
Meer flexibiliteit
"Sinds de lancering van MoveMove in februari, kiest 35 procent van onze nieuwe klanten voor een OV-pas," vertelt Patrick Roozeman, directeur van MTc. "Een significante verschuiving. We merken dat ondernemers zichzelf én hun medewerkers meer flexibiliteit willen bieden. Die ontwikkeling was natuurlijk al gaande met flexplekken en thuis werken, maar heeft nu ook het zakelijk reizen bereikt."
De markt voor zakelijk reizen maakt grote veranderingen door. Zo heeft een collectief van 25 leasemaatschappijen zich onlangs verenigd in de nieuw opgerichte AutoLease Inkoop Combinatie. Met de samenwerkingen streven de partijen naar het behalen van inkoopvoordeel. "Ook daar wordt de inzet van MoveMove onderzocht", aldus Roozeman. "We zien dat bredere mobiliteit steeds meer een plek krijgt binnen de dienstverlening van leasemaatschappijen."
 
Duurzaamheid
Vooral voor kortere reizen of vervoer binnen de stad kiezen ondernemers steeds vaker voor de fiets, taxi, bus of trein. Dit geldt in het bijzonder voor bedrijven in de zakelijke dienstverlening, maar ook een deel van de retailers vindt het prettig om de auto zo nu en dan te laten staan. "Mensen willen gewoon van A naar B, en dat snel en comfortabel. Auto of bus maakt dan niet uit," zegt Roozeman. "Maar ook duurzaamheid speelt een steeds grotere rol. We zien dat steeds meer organisaties de duurzaamheidsparagraaf uit hun businessplan concreet handen en voeten willen geven."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Meer werkenden, behalve onder jongeren
 Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
 Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk
 Structureel ander reisgedrag door Low Car Diet
 Zakelijke leaserijder wil portemonnee trekken voor duurzame mobiliteit
 Minder kosten én meer flexibiliteit bij invulling mobiliteit
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10