zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

‘Zakelijke reizigers kiezen steeds vaker het OV’

20 juli 2018 - De markt voor zakelijk reizen verandert razendsnel. Leasemaatschappijen zoeken de samenwerking en bieden hun klanten meer flexibiliteit dan ooit. Naast de leaseauto zijn ook de (deel)fiets, taxi en openbaar vervoer aan een opmars bezig in de zakelijke markt.

Dat constateert MultiTankcard (MTc).


 
Meer flexibiliteit
"Sinds de lancering van MoveMove in februari, kiest 35 procent van onze nieuwe klanten voor een OV-pas," vertelt Patrick Roozeman, directeur van MTc. "Een significante verschuiving. We merken dat ondernemers zichzelf én hun medewerkers meer flexibiliteit willen bieden. Die ontwikkeling was natuurlijk al gaande met flexplekken en thuis werken, maar heeft nu ook het zakelijk reizen bereikt."
De markt voor zakelijk reizen maakt grote veranderingen door. Zo heeft een collectief van 25 leasemaatschappijen zich onlangs verenigd in de nieuw opgerichte AutoLease Inkoop Combinatie. Met de samenwerkingen streven de partijen naar het behalen van inkoopvoordeel. "Ook daar wordt de inzet van MoveMove onderzocht", aldus Roozeman. "We zien dat bredere mobiliteit steeds meer een plek krijgt binnen de dienstverlening van leasemaatschappijen."
 
Duurzaamheid
Vooral voor kortere reizen of vervoer binnen de stad kiezen ondernemers steeds vaker voor de fiets, taxi, bus of trein. Dit geldt in het bijzonder voor bedrijven in de zakelijke dienstverlening, maar ook een deel van de retailers vindt het prettig om de auto zo nu en dan te laten staan. "Mensen willen gewoon van A naar B, en dat snel en comfortabel. Auto of bus maakt dan niet uit," zegt Roozeman. "Maar ook duurzaamheid speelt een steeds grotere rol. We zien dat steeds meer organisaties de duurzaamheidsparagraaf uit hun businessplan concreet handen en voeten willen geven."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk
 Structureel ander reisgedrag door Low Car Diet
 Zakelijke leaserijder wil portemonnee trekken voor duurzame mobiliteit
 Minder kosten én meer flexibiliteit bij invulling mobiliteit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10