zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Structureel ander reisgedrag door Low Car Diet

21 februari 2017 - Een gezondere leefomgeving, schonere lucht, meer beweging, minder auto’s in de file, minder uitgaven aan reizen; de Low Car Diet gedragscampagne zorgt voor dit en meer.

Uit een recent verschenen onderzoek van Stichting de Reisbeweging blijkt dat de campagne zorgt voor structurele veranderingen in zowel reisgedrag als leefomgeving.


 
Duurzamer reizen
Twee jaar na deelname zegt 49 procent van de deelnemers nog steeds anders (duurzamer) te reizen. Dit resulteert o.a. in 23 procent minder autokilometers, 30 procent meer OV-kilometers en 40 procent meer fietskilometers. Logischerwijs scheelt dit in CO2-uitstoot (negentien procent minder). De deelnemers reizen minder tijdens de spits, waardoor 23 procent minder auto’s in de file staan. Ook reizen de deelnemers nu nog zeven procent goedkoper.
Low Car Diet’ers blijken structureel gezonder, schoner en goedkoper te reizen, wat aangeeft dat de gedragscampagne echt langdurig effect heeft.

Benieuwd naar andere resultaten? Lees alles hierover en meer in het onderzoeksrapport getiteld Blijvend anders reizen door gedragscampagne’.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Organisaties maken structureel kwart minder autokilometers
 ‘Low Car Diet lost files op’
 Financiële sector is koploper elektrisch rijden
 Milieu geen reden om auto te laten staan
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10