zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Driekwart CIO's zegt dat snellere innovatie customer experience in gevaar brengt

28 mei 2018 - Dynatrace heeft de resultaten bekendgemaakt van een wereldwijd onderzoek onder 800 CIO's. Daaruit blijkt dat bij 73 procent van de ondervraagde organisaties de behoefte aan snellere digitale innovatie de customer experience in gevaar brengt.

Gemiddeld worden er per werkuur drie nieuwe software updates geïnstalleerd, om de concurrentiedruk en toenemende verwachtingen van klanten bij te houden. 89 procent van de CIO's verwacht de komende jaren nog sneller updates beschikbaar te moeten stellen, met de nodige risico's. 64 procent van de CIO's gaf toe dat ze nu al onder druk staan om een compromis te sluiten tussen sneller innoveren en de behoefte klanten een betere software experience te bieden.


 
Uitdagingen
Het nieuwe onderzoek onder CIO's maakt de uitdagingen inzichtelijk van organisaties die steeds flexibeler en sneller willen innoveren. Andere belangrijke bevindingen zijn:

Cloud  services vergroten de flexibiliteit, maar CIO's worstelen met: 
- Garanderen dat de softwareprestaties niet verminderen (67 procent)
- Aantonen  of het verplaatsen van een applicatie naar de cloud de beoogde voordelen heeft  opgeleverd (57 procent)
- Bepalen of een applicatie geschikt is voor de cloud (55 procent)
- Herarchitecteren van legacy-applicaties voor gebruik in de cloud (51 procent)
- Organiseren dat de gebruikerservaring niet vermindert tijdens het migratieproces (48 procent)
 
Gebrek   aan samenwerking en inzicht vertraagt innovaties
78 procent van de CIO's gaf aan dat hun organisatie te maken heeft gehad met vertragingen van IT-projecten, die te voorkomen zijn als de ontwikkelaars en operationele teams beter samenwerken.
CIO's geven aan dat digitale transformatie initiatieven ontsporen door:

- IT-storingen door externe factoren (55 procent)
- IT-storingen veroorzaakt door interne veranderingen (50 procent)
- Verbeteren van slechte code die erdoor is gedrukt (45 procent)
 
 Bij gebruik van DevOps is het verbeteren van de samenwerking een grote uitdaging:
 - 68 procent heeft al een DevOps-cultuur geïmplementeerd of onderzoekt deze om de samenwerking te verbeteren en de innovatie te versnellen
- 74 procent van de CIO's gaf aan dat DevOps-projecten vaak ondermijnd worden door gebrek aan gedeelde gegevens en tools, wat het voor IT-teams moeilijk maakt om één versie van 'de waarheid' te krijgen.
- 56 procent van de CIO's identificeerde verschillen in prioriteiten tussen afdelings silo's als een extra barrière voor de  DevOps-acceptatie
 
Elke organisatie is softwarebedrijf
"Elke organisatie is tegenwoordig ook een softwarebedrijf," zegt Andreas Grabner, DevOps Activist bij Dynatrace. "Marktleiders als Amazon brengen per seconde meerdere software-updates uit. De moderne methode van software uitrollen gaat via flexibele en snelle ontwikkelcycli en implementeren binnen schaalbare hybride cloudomgevingen. Tegelijkertijd verwachten eindgebruikers dat de gestage stroom van nieuwe functies en updates perfect werkt. Daarom staat IT voor de uitdaging snel te blijven leveren, terwijl ze overstappen naar een cloudarchitectuur en de gebruikerservaring moeten waarborgen.

Holistisch beeld DevOps pijplijn
De uitdaging voor alle organisaties is om een holistisch beeld te krijgen van de DevOps pijplijn - van idee, tot ode, tot gebruikerservaring. "Sinds DevOps volwassen is geworden proberen organisaties software-ontwikkelingen steeds meer te integreren en te automatiseren. Met als doel sneller, met een hoge kwaliteit en minder handmatig werk updates vrij te geven. Het is interessant om te zien dat AI een nog grotere rol speelt bij het verminderen van handmatig werk. Dan blijft er meer tijd over voor de essentie: betere software schrijven, snel implementeren en perfecte software-ervaringen leveren."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Dealmakers in Europa optimistisch ondanks moeilijke marktomstandigheden
 Nederlander met minimumloon gaat er maandelijks netto 216 euro op vooruit
 Pakt de werknemer meer macht in 2023 ?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CIO verwacht problemen met managen digitale performance
 Deze trends houden de CIO wakker in 2018
 CIO’s huiverig voor invoeren innovatieve ontwikkelmethode
 Een op de drie CIO’s betrokken bij digitale transformatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
Bedrijfsleiders worstelen met benutten van zakelijke kansen
Jongeren missen begeleiding bij hun eerste stappen op de arbeidsmarkt
Tien MVO-managers op de shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2022’
Kennis HR-professionals over actuele wet- en regelgeving zwaar onvoldoende
CIO heeft moeite om explosieve datagroei van alle cloudservices te managen
IT-leider vindt zichtbaarheid voorwaarde voor netwerkveiligheid
Kwart werkend Nederland vindt werkgevers verantwoordelijk voor vitaliteit medewerkers
Ruim helft Gen Z ervaring met uitbuiting of mishandeling op werk
Video-Leren: het hoe en waarom
Werknemers gestrest, maar welzijnsprogramma’s blijven onderbelicht
meer top 10