zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemerservaring belangrijke troef in de slag om talent

11 mei 2018 - Digitale ervaringen hebben het dagelijks leven eenvoudiger gemaakt. De huidige generatie toptalent eist dezelfde eenvoud in haar werk.

Een wereldwijd onderzoek van ServiceNow onder 500 HR-directeuren toont aan dat het leveren van een uitstekende werknemerservaring met behulp van technologie de nieuwe manier zal worden om de slag om talent te winnen.


 
Geavanceerde technologie trekt talent
"De grootste talenten verwachten tegenwoordig goede digitale ervaringen op het werk," zegt Pat Wadors, Chief Talent Officer bij ServiceNow. "Toptalent kan overal aan de slag en kiest daarom voor bedrijven die gebruikmaken van geavanceerde technologie om het werk eenvoudiger, sneller en beter te maken. Deze verandering is al gaande en ook HR-managers ontwikkelen nieuwe werknemerservaringen omdat ze zich realiseren dat goede secundaire arbeidsvoorwaarden en andere extraatjes niet meer voldoende zijn. Medewerkers willen een goede digitale ervaring die ze werk uit handen neemt."
 
Voorlopers in digitale transformatie
'The New CHRO Agenda: Employee Experience Drives Business Value' is een wereldwijd onderzoek van ServiceNow onder 500 HR-managers - waaronder 315 uit Europa - en werd gepresenteerd tijdens Knowledge18, de jaarlijkse conferentie van het bedrijf. Het onderzoek toont aan dat Amerikaanse bedrijven vergeleken met Europese en Aziatische bedrijven vooroplopen in de digitale transformatie. Bijna een derde van de CHRO’s in Amerika (32 procent) meent dat het digitaliseren en efficiënter maken van HR hun belangrijkste taak is, ten opzichte van twintig procent in Europa en vijftien procent in de APAC-regio. 38 procent van de Amerikaanse CHRO’s verhoogt de investering in digitale technologieën, terwijl negentien procent van hun Europese collega’s en 21 procent van hun APAC-collega’s hetzelfde doen.
 
Verbeteren werknemerservaring
De kern van de digitale transformatie in HR is het verbeteren van de werknemerservaring met gepersonaliseerde, voorspellende en naadloze digitale technologieën. Meer dan de helft van de ondervraagde CHRO’s (56 procent) geeft aan dat de mogelijkheid om een optimale digitale werknemerservaring te bieden binnen drie jaar de kern van hun functie zal vormen. Slechts zes procent denkt dat hun rol hetzelfde zal blijven, namelijk het vervullen van traditionele HR-activiteiten.
Het rapport gaat dieper in op trends in Noord-Amerika, Europa en Azië en bekijkt specifieke industrieën zoals finance en gezondheidszorg.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega
 Drie tips om veilig te internetten vanaf uw vakantieadres
 Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Menselijk contact essentieel bij aantrekken en behouden toptalent
 Aantrekken talent grotere uitdaging dan aantrekken nieuwe klanten
 Beste Werkgevers trekken 50 procent meer sollicitanten
 Talenten willen werken voor hoog presterende organisaties
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (1) 
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk (2) 
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
top10
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
Praktische tips voor managen op afstand
Aanzienlijk minder krimp
Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing
Cybersecurity: van plan naar executie
Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
Eén op vijf vacatures in gezondheidszorg onvervulbaar
'Technisch herstel derde kwartaal geeft vertekend beeld economie'
Herstel vacaturetrend zet verder door
meer top 10