zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Beste Werkgevers trekken 50 procent meer sollicitanten

1 februari 2018 - De populairste werkgevers van Nederland winnen de jacht op talent. Zij trekken 50 procent meer sollicitanten dan andere organisaties. Ook zijn hun medewerkers dertien procent meer betrokken en 21 procent productiever.

Dat blijkt uit het recente, grootschalige Beste Werkgeversonderzoek van Effectory.


In het Beste Werkgeversonderzoek beoordeelden 636.978 medewerkers hun werkgever. De best scorende organisaties zijn het afgelopen jaar beloond met het ‘Beste Werkgevers Keurmerk’: Nederlands grootste, onafhankelijke keurmerk voor goed werkgeverschap.

Waarom een keurmerk?
"Populaire werkgevers volgen een koers die medewerkers aanspreekt," zegt Guido Heezen, directeur van Effectory. "Ze luisteren naar medewerkers, vragen om hun ideeën, zorgen voor eerlijke voorwaarden en heldere doelen. Dat spreekt aan, mensen willen graag voor dit soort clubs werken. Maar hoe weet je als medewerker wie dit zijn? Een onafhankelijk keurmerk, gebaseerd op het oordeel van de eigen medewerkers van een organisatie, laat dit glashelder zien. Het maakt de markt transparanter."

Voordelen werkgevers
Werkgevers hebben hier zelf ook veel profijt van. "In de huidige arbeidsmarkt is het aantrekken en vasthouden van talent lastig," vertelt Heezen. "Het is fijn als organisaties die er hard aan werken om een fijne werkgever te zijn dit ook kunnen laten zien, zichzelf kunnen profileren. Dit helpt om de juiste mensen aan te trekken en om die mensen langer aan zich te binden. We zien tot wel 50 procent meer sollicitanten na het behalen een keurmerk. Ook voelen bestaande medewerkers zich meer betrokken bij hun werkgever en zien we hun productiviteit stijgen. Organisaties gaan veel soepeler functioneren. Het vasthouden van talent wordt zo ook gestimuleerd."

Op 6 februari 2018 maakt Effectory bekend welke organisaties de hoogste score in hun branche hebben behaald en daarmee dé Beste Werkgevers van 2017-2018 zijn.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemers oordelen: dit zijn de 25 beste Nederlandse werkgevers
 Shell beste werkgever van Nederland
 Nederlandse multinationals genomineerd voor Beste Werkgevers Awards
 Europa’s Beste Werkgevers worden steeds beter
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10