zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

5G-wensenlijst consument schetst actieplan voor operators

18 januari 2018 - Ericsson publiceert haar Consumer en Industry Insight rapport ‘Towards a 5G consumer future’. Waar voorheen een groot deel van de discussie rondom 5G gericht was op de industrie, voegt Ericsson in dit rapport de invalshoek van de consument toe aan die discussie.

Het rapport onthult dat de bereidheid van de consument om 5G te gebruiken stijgt samen met de bereidheid van de 5G-operator. Desalniettemin moeten operators de volgende zes acties in ogenschouw nemen om een betrouwbare basis te bieden voor de adoptie van 5G-technologie door consumenten. 


 
Behoefte consument
Jasmeet Sethi, Senior Advisor, Ericsson Consumer & Industry Lab, zegt: "Onze studie kijkt niet alleen naar de mening van consumenten over 5G, maar laat ook zien waar de behoefte van consumenten liggen waaraan operators op weg naar 5G moeten voldoen. Van het aanbieden van een moeiteloze koopervaring tot het focussen op echte netwerkprestaties. Consumenten verlangen veranderingen die ze vandaag al zouden willen zien."
 
Dit zijn de zes call-to-actions van consumenten:
 
  • Voorzie ons van moeiteloze koopervaring: De telecommarkt wordt door de consument als te complex ervaren. Worstelend om de complexiteit van het mobiele dataplan te begrijpen, is er een discrepantie tussen wat gebruikers kopen en wat zij daadwerkelijk gebruiken.
  • Bied ons een grenzeloos gevoel: Consumenten rekenen niet op onbeperkte data-abonnementen, wel op een gevoel van onbeperktheid of grenzeloosheid. Gebruik is geen motivatie om onbeperkte data aan te schaffen, het gaat eerder om gemoedsrust. Operators moeten manieren vinden om dit onbegrensde gevoel te bieden.
  • Behandel gigabytes als valuta: De gemiddelde smartphonegebruiker heeft jaarlijks  31 gigabytes aan ongebruikte mobiele data over. Dat is genoeg om zes seizoenen van Game of Thrones te kunnen streamen. Twee op de vijf consumenten wil deze niet-gebruikte gigabytes graag als valuta inzetten. Ze willen het opslaan, ruilen of cadeau doen aan iemand anders, iets wat vandaag de dag nog niet mogelijk is.
  • Bied ons meer dan alleen data bundels: Hogere breedbandsnelheden en ‘eerlijke’ wireless contracten worden belangrijker gevonden dan databundels die momenteel de markt domineren.
  • Geef ons meer met 5G: Ondanks de heersende overtuiging dat consumenten niet geïnteresseerd zouden zijn in 5G, vinden wereldwijd driekwart van de smartphonegebruikers 5G-diensten wel degelijk interessant; 44 procent is bereid om voor 5G te betalen. Consumenten verwachten dat de meeste 5G-diensten binnen drie tot vier jaar na de lancering mainstream zijn. Daarnaast verwacht meer dan 50 procent binnen twee jaar na de lancering gebruik te maken van 5G-diensten. Meer dan een derde verwacht dat 5G mogelijkheden biedt die verder gaan dan snelheid, netwerkdekking en lagere prijzen: verbeteringen zoals een betere levensduur van de batterij en de mogelijkheid om niet alleen apparaten met elkaar te verbinden, maar ook IoT. Consumenten voorspellen tevens het einde van het betalen voor verbruikte gigabytes. Zij verwachten in plaats daarvan enkel een vergoeding te betalen voor elke 5G-dienst of verbonden apparaat.
  • Houd netwerken voor ons: Op weg naar een toekomst met 5G roepen consumenten operators op om ongefundeerde marketingslogans te vermijden en in plaats daarvan te focussen op een echte netwerkervaring. Uit het rapport blijkt dat slechts vier procent de reclame- en netwerkprestatiestatistieken van operators.
  • Lees hier het Ericsson Consumer and Industry insights rapport.
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Kennis en vaardigheden van werknemers nog te weinig benut
      Nederlandse zakenvrouw Joëlle Dinnage finalist International Business Excellence Awards 2019
     Big Tech domineert overzichten van grootste merken
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Tien consumententrends voor 2018 - technologie wordt menselijk
     Meer dan één miljoen nieuwe mobiele internet-gebruikers per dag
     Nederland dreigt mobiele koppositie te verliezen
     5G: hoe uw organisatie zich kan voorbereiden
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
    Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
    Lees verder
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
    reacties
    Meer Nederlanders lossen hypotheek af (1) 
    Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis (1) 
    Kia Stinger GTS (1) 
    Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
    Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
    Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
    Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
    top10
    De strijd tegen plastics: hoe beleggers kunnen bijdragen aan veranderingen
    Meer vrouwen nodig voor de digitale vooruitgang van Nederland
    Dit kunnen managers leren van gaming
    Bijna driekwart van de werknemers durft zich niet ziek te melden vanwege hooikoorts
    Samen werken aan de toekomst van werken
    Griepgolf kost dit jaar ‘slechts' 750 miljoen euro
    Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis
    Digitalisering zorgt in Nederland voor meer banen dan in buurlanden
    Alles transactie Managementboek van het jaar 2019
    Koester hoge verwachtingen, zonder iets te verwachten
    meer top 10