zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

5G-wensenlijst consument schetst actieplan voor operators

18 januari 2018 - Ericsson publiceert haar Consumer en Industry Insight rapport ‘Towards a 5G consumer future’. Waar voorheen een groot deel van de discussie rondom 5G gericht was op de industrie, voegt Ericsson in dit rapport de invalshoek van de consument toe aan die discussie.

Het rapport onthult dat de bereidheid van de consument om 5G te gebruiken stijgt samen met de bereidheid van de 5G-operator. Desalniettemin moeten operators de volgende zes acties in ogenschouw nemen om een betrouwbare basis te bieden voor de adoptie van 5G-technologie door consumenten. 


 
Behoefte consument
Jasmeet Sethi, Senior Advisor, Ericsson Consumer & Industry Lab, zegt: "Onze studie kijkt niet alleen naar de mening van consumenten over 5G, maar laat ook zien waar de behoefte van consumenten liggen waaraan operators op weg naar 5G moeten voldoen. Van het aanbieden van een moeiteloze koopervaring tot het focussen op echte netwerkprestaties. Consumenten verlangen veranderingen die ze vandaag al zouden willen zien."
 
Dit zijn de zes call-to-actions van consumenten:
 
  • Voorzie ons van moeiteloze koopervaring: De telecommarkt wordt door de consument als te complex ervaren. Worstelend om de complexiteit van het mobiele dataplan te begrijpen, is er een discrepantie tussen wat gebruikers kopen en wat zij daadwerkelijk gebruiken.
  • Bied ons een grenzeloos gevoel: Consumenten rekenen niet op onbeperkte data-abonnementen, wel op een gevoel van onbeperktheid of grenzeloosheid. Gebruik is geen motivatie om onbeperkte data aan te schaffen, het gaat eerder om gemoedsrust. Operators moeten manieren vinden om dit onbegrensde gevoel te bieden.
  • Behandel gigabytes als valuta: De gemiddelde smartphonegebruiker heeft jaarlijks  31 gigabytes aan ongebruikte mobiele data over. Dat is genoeg om zes seizoenen van Game of Thrones te kunnen streamen. Twee op de vijf consumenten wil deze niet-gebruikte gigabytes graag als valuta inzetten. Ze willen het opslaan, ruilen of cadeau doen aan iemand anders, iets wat vandaag de dag nog niet mogelijk is.
  • Bied ons meer dan alleen data bundels: Hogere breedbandsnelheden en ‘eerlijke’ wireless contracten worden belangrijker gevonden dan databundels die momenteel de markt domineren.
  • Geef ons meer met 5G: Ondanks de heersende overtuiging dat consumenten niet geïnteresseerd zouden zijn in 5G, vinden wereldwijd driekwart van de smartphonegebruikers 5G-diensten wel degelijk interessant; 44 procent is bereid om voor 5G te betalen. Consumenten verwachten dat de meeste 5G-diensten binnen drie tot vier jaar na de lancering mainstream zijn. Daarnaast verwacht meer dan 50 procent binnen twee jaar na de lancering gebruik te maken van 5G-diensten. Meer dan een derde verwacht dat 5G mogelijkheden biedt die verder gaan dan snelheid, netwerkdekking en lagere prijzen: verbeteringen zoals een betere levensduur van de batterij en de mogelijkheid om niet alleen apparaten met elkaar te verbinden, maar ook IoT. Consumenten voorspellen tevens het einde van het betalen voor verbruikte gigabytes. Zij verwachten in plaats daarvan enkel een vergoeding te betalen voor elke 5G-dienst of verbonden apparaat.
  • Houd netwerken voor ons: Op weg naar een toekomst met 5G roepen consumenten operators op om ongefundeerde marketingslogans te vermijden en in plaats daarvan te focussen op een echte netwerkervaring. Uit het rapport blijkt dat slechts vier procent de reclame- en netwerkprestatiestatistieken van operators.
  • Lees hier het Ericsson Consumer and Industry insights rapport.
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     De opmars van de strategische HR business partner
     Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP
     Bijna helft logistieke medewerkers niet klaar voor toekomst
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Tien consumententrends voor 2018 - technologie wordt menselijk
     Meer dan één miljoen nieuwe mobiele internet-gebruikers per dag
     Nederland dreigt mobiele koppositie te verliezen
     5G: hoe uw organisatie zich kan voorbereiden
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
    Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
    Lees verder
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
    Belang van een goede werkgeversverklaring
    Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
    De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
    reacties
    Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP (1) 
    Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
    De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
    Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
    HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
    De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
    Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
    top10
    Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
    Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
    Het recept voor de ideale vacature
    Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
    Keuze tips voor de smartphone van de zaak
    Verschil levensverwachting hoog- en laagopgeleid groeit
    Digitale-competentiekloof schaadt internationale bedrijven
    Bedrijven lopen talent mis door taalgebruik in vacatures
    Kwart bedrijven ervaart personeelstekort
    Klant niet op één bij CFO
    meer top 10