zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Supermarkt populairste werkgever onder jongeren

27 oktober 2017 - Een baantje bij een supermarkt, in het bijzonder bij de Albert Heijn, is de meest populaire bijbaan onder Nederlandse jongeren.

Dit blijkt uit het Bijbanen Onderzoek 2017 van CV ster, die 63.371 cv’s analyseerde rondom de populairste bijbanen onder jongeren in 2017.


 
Supermarkt meest gewilde werkgever
Net als vorig jaar is de supermarkt de populairste werkplaats onder jongeren die aan hun eerste baantje beginnen. Albert Heijn trekt de meeste jongeren aan, gevolgd door supermarktketen Jumbo. De top vijf van populairste supermarkten bestaat verder uit Dirk, Lidl en Plus.
Andere werkplekken die (naast supermarkten) populair zijn onder de werkzoekende jeugd zijn onder meer retailzaken, horecagelegenheden, postbezorging en schoonmaakbedrijven. Met name in de laatstgenoemde sector is een opvallende stijging te zien in het aantal werkende jongeren.
 
Jongeren minder vaak werkzoekend, beginnen op jongere leeftijd
Een van de opvallendste ontdekkingen uit het onderzoek is dat jongeren dit jaar minder vaak werkzoekend zijn, in vergelijking met het jaar daarvoor.
Ook beginnen jongeren dit jaar gemiddeld een half jaar eerder met werken. De eerste bijbaan wordt in 2017 gevonden op de gemiddelde leeftijd van 15,2. In 2016 was de gemiddelde leeftijd nog 15,8.
Het gemiddeld aantal bijbanen dat jongeren hebben voor hun achttiende verjaardag is licht gedaald, van 1,89 baantjes in 2016 naar 1,76 in 2017. Opvallend genoeg blijven jongeren dit jaar langer bij hun eerste werkgever werken dan in de jaren daarvoor.
 
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Albert Heijn populairste werkgever voor startende jongeren
 Driekwart eerstejaars kan zonder bijbaan niet studeren
 Afgestudeerden pikken studentenbaantjes in
 Ideale studentenbaan: binnen, buiten en overdag
 
 
reacties
 
Werkfruit  |   | 
1-11-2017
 | 
18:20 uur
Interessante ontwikkeling. Ook mooi dat er onlangs een akkoord is bereikt over een toch best verbeterde cao voor vakkenvullers en kassamedewerkers (iets meer loon en budget voor opleidingen en ontwikkeling).

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10