zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

G-Star, Philips, bol.com en assem.nl winnaars DDMA Dutch CRO Awards 2017

26 september 2017 - De eerste DDMA Dutch CRO Awards, en de enige CRO awards van Nederland, zijn gewonnen door G-Star, Philips, bol.com en assem.nl.

Tijdens de award-avond in Edel in Amsterdam werden awards uitgereikt in de categorieën Ads Testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. Naast de winnaars was er een eervolle vermelding voor Waternet.


 
Customer Experience
Frank Overbeek, juryvoorzitter en voorzitter van de DDMA commissie CRO: "De winnende cases laten zien dat CRO meer is dan slechts A/B testen en het verhogen van transacties. Uiteindelijk bestrijkt CRO een veel breder gebied, namelijk het verbeteren van de Customer Experience. Het gaat om het doorgronden van uw bezoekers(groepen). Met deze kennis kunt u de bezoekers maximaal faciliteren door de hele funnel. Wat ons betreft zijn de cases een voorbeeld voor de branche en we hopen volgend jaar nog veel meer cases van hoog niveau te zien."
 
Over de awards
De awards belonen het beste werk in conversie-optimalisatie en A/B-testing en zetten de koplopers in de spotlight. Ze zijn een initiatief van de DDMA Commissie CRO om de sector het belang en de kansen van Conversion Rate Optimisation te laten zien. Er werden bijna 70 cases ingezonden, waarvan de jury er zestien nomineerde.
 
Uit het juryrapport
In de categorie Ads Testing won G-Star: ‘een fantastisch voorbeeld van het onderbouwen van business vraagstukken met behulp van CRO’.
De winnaar in de categorie Mobile is Philips, ‘dat met deze case laat zien dat ze niet 'een test bedenken' maar op basis van data en learnings over hun gebruikers een oplossing bedenken en die durven valideren door middel van een AB test’.
De case van bol.com onderscheidde zich in de categorie Conversion Tests door ‘radicale innovatie op basis van data voor een probleem en door de combinatie van creativiteit en het gebruik van verschillende bronnen en afdelingen’.
In diezelfde categorie was er een eervolle vermelding voor Waternet ‘omdat het in een organisatie die van oudsher niet CRO minded is toch dit initiatief is gestart en heeft afgemaakt met een flinke verbetering van bedrijfsresultaten als gevolg’.
De case van assem.nl won de award voor Personalisation: ‘een winnaar door zijn eenvoud. Het laat zien dat veel mogelijk is wanneer u als organisatie oog hebt voor uw belangrijkste segmenten’.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zestien genomineerden voor DDMA Dutch CRO Awards 2017
 Genomineerden DDMA Customer Data Award 2017 bekend
 Genomineerden DDMA E-mail Awards 2017 bekend
 Wie wint de DDMA Customer Data Award 2017?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10