zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Organisaties missen koppeling interne en externe data in analytics strategie

19 september 2017 - Organisaties hebben betreffende de inrichting van analytics nog een flinke slag te maken. Ruim de helft van de organisaties koppelt nog geen externe data aan de interne data om meer waardevolle analyses te maken.

Daarnaast hebben zes op de tien organisaties geen strategie om informatievervuiling tegen te gaan. Dit blijkt uit onderzoek van de VNSG, Vereniging Nederlandstalige SAP Gebruikers, onder ruim 100 SAP-gebruikers.



Meeprofiteren van analytics
Om als organisatie meer te profiteren van analytics ziet 56 procent het in staat stellen van de business om zelf rapportages te maken als belangrijkste maatregel. Andere maatregelen zijn het aanwakkeren van behoefte binnen de business (25 procent), het inzetten van betere tooling (dertien procent) en het verhogen van kennis en kunde van de IT-afdeling (zes procent). Gelijktijdig met de verbetermaatregelen zijn SAP-gebruikers ook al bezig met de adoptie van nieuwe trends. Zo gaat voorspellende analytics een steeds belangrijkere rol spelen. Zeven op de tien organisaties bevindt zich in de verkennende fase hiervan. Ruim zeventien procent van de organisaties zit al in de planfase, acht procent in de uitrolfase en vijf procent in de optimalisatiefase.

Slimme analyses
Rob van der Marck, Directeur van de VNSG: "De juiste inzet van analytics brengt veel mogelijkheden met zich mee. Door slimme analyses te maken, van bijvoorbeeld klantgedrag, kun je betere beslissingen maken naar de toekomst toe. Analytics biedt veel meer mogelijkheden dan waarvoor de meeste organisaties het momenteel inzetten. Door kennisuitwisseling kunnen organisaties gemakkelijk van elkaar leren en zo het gebruik van analytics tooling optimaliseren. Onze vereniging is een plaats voor gebruikers om hun ervaringen te delen en op die manier van elkaar te leren."
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederland investeert te weinig in basis digitale samenleving
 De vijf belangrijkste data-trends van dit moment
 Data-armoede remt serviceverlenende organisaties
 Bedrijven laten waardevolle data links liggen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10