zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven laten waardevolle data links liggen

25 augustus 2017 - Vergaarde data wordt maar mondjesmaat omgezet in acties op het gebied van customer insights en intelligence. De overgrote meerderheid (77 procent) van de bedrijven geeft aan de data voor de helft of minder te benutten.

Dit wordt uiteengezet in het CMO Review van SAP Hybris over veranderingen in het digitale landschap. Hiervoor werd in samenwerking met CMO Council wereldwijd onderzoek gedaan onder senior marketeers. Slechts dertien procent van hen zet driekwart van de vergaarde data om in acties. Tien procent van de marketeers zegt niet op de hoogte te zijn van de stand van zaken van het gebruik van data voor acties in de organisatie.


 
Top drie uitdagingen 
De reden dat marketeers data niet of slechts gedeeltelijk omzetten in acties, komt door de volgende drie uitdagingen:
 
  • De data blijft vastzitten in organisatorische ‘silo’s’, waar marketing geen toegang tot heeft.
  • Er is te veel data om effectief te managen, analyseren en te vertalen naar realtime acties.
  • Organisaties zijn niet flexibel genoeg om de werknemers en processen dusdanig te veranderen dat de data omgezet wordt in inzichten en acties.
  •  
    Data driven
    Ondanks dat data niet volledig wordt benut, wordt de potentiële waarde hiervan niet ondermijnd. Een meerderheid van de marketeers (61 procent) zegt met name veel positieve impact te verwachten op het gebied van engagement en intelligence, gedreven door big data. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan aanbiedingen en aanbevelingen gebaseerd op persoonlijke voorkeuren.
    "In de huidige digitale economie zien we dat ‘marketing in the moment’ belangrijker is dan ooit," vertelt Mark de Bruijn, Senior Director & Head of EMEA Marketing bij SAP Hybris. "Relevantie bieden aan klanten komt aan op secondes. Iedere digitale interactie met een klant levert data op, waarmee organisaties de beleving nog persoonlijker kunnen maken. En dat is ook precies wat klanten verwachten. Dit betekent dat waardevolle data direct omgezet moet worden naar gepersonaliseerde acties. De effectieve inzet van big data speelt hierin een essentiële rol. Bij toekomstbestendige organisaties is data verzamelen, analyseren en erop anticiperen een continu proces."
     
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
     Spotler neemt Engelse marketing automation speler over
     Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Directe data-uitwisseling Europese organisaties stijgt
     Bijna helft bedrijven is onbekend met GDPR
     Data Science: bestaande discipline in nieuw jasje
     De kracht van data: klanten vinden en binden
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    reacties
    Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken (1) 
    Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling (1) 
    Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
    E-mail marketing in tien stappen (1) 
    Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
    Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
    Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
    top10
    Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
    Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
    Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
    Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
    'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
    Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
    Nederlander heeft liever geen expat als collega
    Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
    Steeds meer lawaai op de werkvloer
    IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
    meer top 10
    vacatures
    meer vacatures