zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven laten waardevolle data links liggen

25 augustus 2017 - Vergaarde data wordt maar mondjesmaat omgezet in acties op het gebied van customer insights en intelligence. De overgrote meerderheid (77 procent) van de bedrijven geeft aan de data voor de helft of minder te benutten.

Dit wordt uiteengezet in het CMO Review van SAP Hybris over veranderingen in het digitale landschap. Hiervoor werd in samenwerking met CMO Council wereldwijd onderzoek gedaan onder senior marketeers. Slechts dertien procent van hen zet driekwart van de vergaarde data om in acties. Tien procent van de marketeers zegt niet op de hoogte te zijn van de stand van zaken van het gebruik van data voor acties in de organisatie.


 
Top drie uitdagingen 
De reden dat marketeers data niet of slechts gedeeltelijk omzetten in acties, komt door de volgende drie uitdagingen:
 
  • De data blijft vastzitten in organisatorische ‘silo’s’, waar marketing geen toegang tot heeft.
  • Er is te veel data om effectief te managen, analyseren en te vertalen naar realtime acties.
  • Organisaties zijn niet flexibel genoeg om de werknemers en processen dusdanig te veranderen dat de data omgezet wordt in inzichten en acties.
  •  
    Data driven
    Ondanks dat data niet volledig wordt benut, wordt de potentiële waarde hiervan niet ondermijnd. Een meerderheid van de marketeers (61 procent) zegt met name veel positieve impact te verwachten op het gebied van engagement en intelligence, gedreven door big data. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan aanbiedingen en aanbevelingen gebaseerd op persoonlijke voorkeuren.
    "In de huidige digitale economie zien we dat ‘marketing in the moment’ belangrijker is dan ooit," vertelt Mark de Bruijn, Senior Director & Head of EMEA Marketing bij SAP Hybris. "Relevantie bieden aan klanten komt aan op secondes. Iedere digitale interactie met een klant levert data op, waarmee organisaties de beleving nog persoonlijker kunnen maken. En dat is ook precies wat klanten verwachten. Dit betekent dat waardevolle data direct omgezet moet worden naar gepersonaliseerde acties. De effectieve inzet van big data speelt hierin een essentiële rol. Bij toekomstbestendige organisaties is data verzamelen, analyseren en erop anticiperen een continu proces."
     
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren
     Gelaagde security belangrijker dan ooit door toename verschillende malware-varianten
     Kwart hoogopgeleiden zoekt andere baan vanwege leidinggevende
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Directe data-uitwisseling Europese organisaties stijgt
     Bijna helft bedrijven is onbekend met GDPR
     Data Science: bestaande discipline in nieuw jasje
     De kracht van data: klanten vinden en binden
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
    reacties
    Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren  (1) 
    Nieuwe, sportieve BMW 128ti heeft historisch verantwoorde naam (1) 
    De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing (2) 
    Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
    Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
    Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
    Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
    top10
    De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing
    Ruim één op de vijf organisaties heeft geen HR-strategie
    Een op vijf stoort zich aan partner wanneer ze samen series kijken
    Slechts kwart collega’s voelt zich echt veilig op kantoor
    Twee derde werkenden beoordeelt nieuwe collega(’s) op uiterlijk
    Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk
    'Te weinig ambitie kabinet voor versterken digitale economie'
    Global Wealth Report 2020 van Allianz: Welvaartsimmuniteit
    Vier technologietrends die managers in de gaten moeten houden
    Ruim 70 procent overheidswebsites niet digitaal toegankelijk
    meer top 10