zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven laten waardevolle data links liggen

25 augustus 2017 - Vergaarde data wordt maar mondjesmaat omgezet in acties op het gebied van customer insights en intelligence. De overgrote meerderheid (77 procent) van de bedrijven geeft aan de data voor de helft of minder te benutten.

Dit wordt uiteengezet in het CMO Review van SAP Hybris over veranderingen in het digitale landschap. Hiervoor werd in samenwerking met CMO Council wereldwijd onderzoek gedaan onder senior marketeers. Slechts dertien procent van hen zet driekwart van de vergaarde data om in acties. Tien procent van de marketeers zegt niet op de hoogte te zijn van de stand van zaken van het gebruik van data voor acties in de organisatie.


 
Top drie uitdagingen 
De reden dat marketeers data niet of slechts gedeeltelijk omzetten in acties, komt door de volgende drie uitdagingen:
 
  • De data blijft vastzitten in organisatorische ‘silo’s’, waar marketing geen toegang tot heeft.
  • Er is te veel data om effectief te managen, analyseren en te vertalen naar realtime acties.
  • Organisaties zijn niet flexibel genoeg om de werknemers en processen dusdanig te veranderen dat de data omgezet wordt in inzichten en acties.
  •  
    Data driven
    Ondanks dat data niet volledig wordt benut, wordt de potentiële waarde hiervan niet ondermijnd. Een meerderheid van de marketeers (61 procent) zegt met name veel positieve impact te verwachten op het gebied van engagement en intelligence, gedreven door big data. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan aanbiedingen en aanbevelingen gebaseerd op persoonlijke voorkeuren.
    "In de huidige digitale economie zien we dat ‘marketing in the moment’ belangrijker is dan ooit," vertelt Mark de Bruijn, Senior Director & Head of EMEA Marketing bij SAP Hybris. "Relevantie bieden aan klanten komt aan op secondes. Iedere digitale interactie met een klant levert data op, waarmee organisaties de beleving nog persoonlijker kunnen maken. En dat is ook precies wat klanten verwachten. Dit betekent dat waardevolle data direct omgezet moet worden naar gepersonaliseerde acties. De effectieve inzet van big data speelt hierin een essentiële rol. Bij toekomstbestendige organisaties is data verzamelen, analyseren en erop anticiperen een continu proces."
     
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
     Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
     Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Directe data-uitwisseling Europese organisaties stijgt
     Bijna helft bedrijven is onbekend met GDPR
     Data Science: bestaande discipline in nieuw jasje
     De kracht van data: klanten vinden en binden
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10