zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Succesformule: webshop plus pop-up store

7 maart 2017 - Pop-up stores zijn geen tijdelijke hype. Het concept is inmiddels een beproefde sales- en marketingtactiek. Zeker wanneer rondom de opening veel publiciteit wordt gegenereerd, weet het publiek de weg naar de nieuwe winkel goed te vinden.

In de praktijk blijkt dat juist pure webshops veel baat hebben bij de opening van een pop-up store. 


 
Interessant concept
Pop-up stores zijn voor iedere organisatie interessant, niet alleen voor grote winkelketens of designermerken. Maar vooral pure webshops zouden serieus moeten overwegen om een fysieke pop-up store te openen. Dit is voor hen een kans om daadwerkelijk in contact te komen met de doelgroep. Tevens geeft de pop-up store een impuls aan de naamsbekendheid en uiteindelijk genereert de tijdelijke winkel een boost in de omzet. Op Brisk Magazine geeft Lightspeed vier redenen om een pop-up store te openen.
 
Naamsbekendheid vergroten
Het aantal online winkels groeit explosief en het is dan ook lastig op te vallen in het grote aanbod. Met een pop-up store op een fysieke plaats trekt u de aandacht van álle voorbijgangers. Niet alleen van degenen op wie u specifiek uw online marketinginspanningen richt. Bovendien wekt een nieuwe, tijdelijke winkel op een bekende locatie interesse. Zeker als u creatief te werk gaat, kunt u mensen ontzettend nieuwsgierig maken. Zo lokt u consumenten binnen die anders misschien nooit met uw bedrijf of uw merk in contact zouden zijn gekomen. Zorg voor een onvergetelijke klantervaring, waardoor de naamsbekendheid toeneemt en klanten op lange termijn vaker aankopen zullen doen; ook online.
 
Klantenbinding stimuleren
De pop-up store biedt in tegenstelling tot een online omgeving veel meer de mogelijkheid klanten een persoonlijke ervaring te bieden. U kunt klanten laten passen, proeven en ruiken. Dit versterkt het koopverlangen, iets wat veel moeilijker gestimuleerd kan worden in de digitale wereld. Pop-up stores vergroten de klantloyaliteit en zetten de klant ook aan om de online winkel te bezoeken. Zo behoud u de klant, ook wanneer de pop-up winkel weer is opgedoekt.
 
De ontdekking van een verkoopkanaal
Iedereen heeft het over omnichannel retailing. Fysieke winkeliers zijn steeds meer bezig met hun e-commerce en m-commerce strategie. Uit onderzoek blijkt steeds weer dat de meeste consumenten eerst online browsen, maar vervolgens toch in een fysieke winkel hun aankoop doen. Nu steeds meer webshops responsive worden, gebeurt dit vaker via de smartphone. Dit is een belangrijke factor om rekening mee te houden als u alleen een online winkel tot uw beschikking hebt. Pop-up stores zijn een betaalbare, vrijwel risicoloze manier om te weten hoe het is om een fysieke winkel te runnen. Dankzij de tijdelijke aard en de kleinere omvang van een pop-up hoef u zich niet te verbinden aan een langdurige of prijzige huurovereenkomst. Het is wel van belang informatie over prijzen, producten en voorraad centraal te beheren in één platform.
 
Meer inkomsten uit de pop-up
De praktijk leert dat het vluchtige karakter van pop-up stores een wonderlijk effect heeft op de consument. Doordat pop-ups worden geassocieerd met innovatie en een bepaalde mate van urgentie trekken consumenten sneller hun portemonnee. Overweeg om uw tijdelijke winkelruimte uit te rusten met één of twee iPad’s, zodat consumenten wel uw volledige productassortiment kunnen bekijken en online bestellingen kunnen plaatsen.
 
Conclusie
Pop-ups hebben bewezen dat ze e-commerce ondernemingen helpen hun winst te vergroten. Hoewel ze de nodige logistieke planning en mankracht met zich meebrengen, worden pop-ups gezien als een betaalbare oplossing met een laag risico. Een pop-up store zou dus heel goed een nieuwe impuls kunnen zijn voor een bedrijf dat puur is gericht op e-commerce.
 
Weten hoe een geïntegreerde omnichannel oplossing ook meer uit uw (e-commerce) onderneming kan halen?  Klik hier.
Webshop en pop-up store vormen de succesformule


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Online consument stuit op onzichtbare EU-grenzen
 Fysieke winkel plus webshop: een gouden combinatie
 De populairste webshops van onze zuiderburen (infographic)
 Tien e-commerce blunders
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10