zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3D printen bieden kansen voor Customer Engagement

5 mei 2017 - Om de klantrelatie te verstevigen moeten verzekeraars inzetten op Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3D printen. Volgens CRM Partners  zijn dit de drie belangrijkste innovaties die impact hebben op de manier waarop consumenten zakendoen met hun verzekeraar.

In het eBook ‘Toekomst verzekerd’ zet CRM Partners de mogelijkheden van de drie technologieën uiteen, tezamen met handvatten voor verzekeraars om deze in te zetten om de klantrelatie te verstevigen. De verzekeraars die meebewegen met de markt én Customer Engagement hoog in het vaandel hebben staan, zijn zeker van een succesvolle toekomst.



Klant is leidend in adoptie tech
De rol en functie van verzekeraars verandert als gevolg van de opkomst van disruptive technologies, zoals Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3D printen. Voor verzekeraars is nu het moment om hun digitale strategie vorm te geven, waarin bepaald wordt hoe deze technologie ingezet wordt om het serviceniveau te verhogen en het hart van de klant te veroveren. Desalniettemin adviseert CRM Partners verzekeraars om niet blind te varen op alle nieuwe technologieën. Bij de adoptie ervan moet altijd de afweging gemaakt worden of het de dienstverlening richting de klant verbetert. Juist de klant moet leidend zijn in een digitale strategie, niet de technologie zelf.

Goede voorbereiding op trends
Aad Schulten, verantwoordelijk voor het FinanceLab bij CRM Partners: "Een goede voorbereiding is essentieel om klaar te zijn voor de toekomst. Om goed op de komende trends in te kunnen spelen, doen verzekeraars er goed aan om een Customer Engagement-strategie te ontwikkelen. Houd hierbij altijd de wensen van de klant in gedachten. Begin bijvoorbeeld met het creëren van eenvoud. Producten en diensten die snel, gemakkelijk én leuk zijn om mee te werken, tillen de klantervaring naar een hoger niveau. Ook door technologie en mens samen te laten werken, komen organisaties tot onvergetelijke klantervaringen. Dit kan echter alleen als de individuele klantbehoefte inzichtelijk is. Registreer en beheer klantinformatie daarom goed. Maar om Customer Engagement écht goed in te zetten, is het zaak niet alleen te focussen op nieuwe technologieën, maar daarnaast ook persoonlijk contact in de klantrelatie te brengen. Dat is de leidraad voor succes."
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Digital risk protection maakt preventief ingrijpen mogelijk
 Miljarden in revolverende fondsen, maar verantwoording nog summier
 Drie handige kantoorapps in 2019
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Klantbeleving en digitalisering moeten hand in hand gaan
 Customer Experience & Contactcenters - de ongemakkelijke waarheid
 Geef een geweldige service-ervaring met excellente customer centricity
 Merken begrijpen klanten beter door integratie sales, marketing en customerservice
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
Waarom elk bedrijf straks een chief trust officer heeft (1) 
Niet het systeem, maar de mensen centraal (3) 
Korte autoritten vervangen door de fiets loont (1) 
top10
Drie handige kantoorapps in 2019
ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
Papieren data nog steeds onveilig
Vijf tips om te besparen op softwarelicenties
Tinder populairste dating app in Nederland
Helft millennials wil meer flexibiliteit in hun werk
Jongeren betalen twee keer zo veel voor hun autoverzekering
Slechts drie op de tien bedrijven werven succesvol flexibele workforce
Jonge bedrijven behoren tot snelst stijgende retailmerken
Retailmanagers hebben behoefte aan betere supply chain-visibiliteit
meer top 10