zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3D printen bieden kansen voor Customer Engagement

5 mei 2017 - Om de klantrelatie te verstevigen moeten verzekeraars inzetten op Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3D printen. Volgens CRM Partners  zijn dit de drie belangrijkste innovaties die impact hebben op de manier waarop consumenten zakendoen met hun verzekeraar.

In het eBook ‘Toekomst verzekerd’ zet CRM Partners de mogelijkheden van de drie technologieën uiteen, tezamen met handvatten voor verzekeraars om deze in te zetten om de klantrelatie te verstevigen. De verzekeraars die meebewegen met de markt én Customer Engagement hoog in het vaandel hebben staan, zijn zeker van een succesvolle toekomst.



Klant is leidend in adoptie tech
De rol en functie van verzekeraars verandert als gevolg van de opkomst van disruptive technologies, zoals Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3D printen. Voor verzekeraars is nu het moment om hun digitale strategie vorm te geven, waarin bepaald wordt hoe deze technologie ingezet wordt om het serviceniveau te verhogen en het hart van de klant te veroveren. Desalniettemin adviseert CRM Partners verzekeraars om niet blind te varen op alle nieuwe technologieën. Bij de adoptie ervan moet altijd de afweging gemaakt worden of het de dienstverlening richting de klant verbetert. Juist de klant moet leidend zijn in een digitale strategie, niet de technologie zelf.

Goede voorbereiding op trends
Aad Schulten, verantwoordelijk voor het FinanceLab bij CRM Partners: "Een goede voorbereiding is essentieel om klaar te zijn voor de toekomst. Om goed op de komende trends in te kunnen spelen, doen verzekeraars er goed aan om een Customer Engagement-strategie te ontwikkelen. Houd hierbij altijd de wensen van de klant in gedachten. Begin bijvoorbeeld met het creëren van eenvoud. Producten en diensten die snel, gemakkelijk én leuk zijn om mee te werken, tillen de klantervaring naar een hoger niveau. Ook door technologie en mens samen te laten werken, komen organisaties tot onvergetelijke klantervaringen. Dit kan echter alleen als de individuele klantbehoefte inzichtelijk is. Registreer en beheer klantinformatie daarom goed. Maar om Customer Engagement écht goed in te zetten, is het zaak niet alleen te focussen op nieuwe technologieën, maar daarnaast ook persoonlijk contact in de klantrelatie te brengen. Dat is de leidraad voor succes."
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Klantbeleving en digitalisering moeten hand in hand gaan
 Customer Experience & Contactcenters - de ongemakkelijke waarheid
 Geef een geweldige service-ervaring met excellente customer centricity
 Merken begrijpen klanten beter door integratie sales, marketing en customerservice
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10