zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Geef een geweldige service-ervaring met excellente customer centricity

30 maart 2017 - In dit artikel komt u erachter hoe u excellente customer centricity kunt toepassen op een manier die bijdraagt aan de loyaliteit van uw klanten naar uw organisatie toe. 

Chris Loos, partner en sales trainer bij Excellent Verkooptraining vertelt.



Hoe creëert u een goede service?
Loos: "Een goede service refereert aan gastvrijheid. Een branche die gastvrijheid als tweede naam draagt is het restaurantwezen. Mensen hebben behoefte aan een warme sfeer. Ze willen culinair verwend worden. Kortom, een geweldige beleving ervaren. Een restaurant voorziet in al deze behoeften op een uiterst gastvrije manier.
Ook onze klanten eisen en verwachten van ons een uiterst positieve, gastvrije ervaring. De mindset wanneer we een klant spreken is dus: wat fijn, contact."

Hoe maakt u uw service future-proof?
Loos: "Sommige mensen bestellen liever á la carte, anderen gaan voor het buffet. Dat geldt ook voor uw klanten. Sommigen waarderen het persoonlijke contact via de telefoon, maar anderen hebben het liever anders: zelfbediening. Met excellente customer centricity als leidraad geeft u uw klanten wat ze nodig hebben. Hierdoor versterkt u hun loyaliteit naar u toe en verzekert u uw eigen toekomst. "

Hoe past u usability toe in uw service?
Loos: "Zelfservice is ook service, mits u het goed uitvoert. Usability is ontzettend belangrijk. Om onze klanten het zo gemakkelijk mogelijk te maken, moeten informatie en de juiste mensen eenvoudig te bereiken zijn. De kracht zit hem in de eenvoud. Dat geldt ook wanneer het om complexe vraagstukken gaat."

Hoe maakt u de Customer Effort Score effectief?
Loos: "Voor excellente customer centricity in de service is een goed uitgangspunt het volgende: maak het uw klant zo gemakkelijk mogelijk, gebaseerd op zijn behoeften. Zorg dat het probleem daadwerkelijk wordt opgelost, op zo’n manier dat de service bijdraagt aan een positieve ervaring, die bouwt aan de loyaliteit naar uw bedrijf toe. Een goede graadmeter is de Customer Effort Score. Klanten beantwoorden met een schaal van een tot zeven de vraag: ‘Het bedrijf heeft het me makkelijk gemaakt mijn probleem op te lossen’."

Het belang van excellente customer centricity
Loos: "Wat doen mensen wanneer ze lekker gegeten hebben, warm onthaald zijn en overall: een gezellige tijd hebben gehad? Ze komen terug. Loyaliteit bij klanten kunt u opbouwen bij ieder contactmoment dat een klant met uw organisatie heeft. Het draagt bij aan de beeldvorming van de klant, ook na de verkoop. Het bouwt aan loyaliteit en werkt aan een duurzame relatie. U kunt met het toepassen van excellente customer centricity in uw service echt punten scoren."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Tien MVO-managers op de shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2019’
 Slechts 28 procent bedrijven beveiligt code signing machine-identiteiten
 Zeven toffe producten die het milieu een handje helpen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Merken begrijpen klanten beter door integratie sales, marketing en customerservice
 Een volwassen customer experience: wat moet u daar voor doen?
 2017: het jaar van customer experience
 Merken die investeren in customer experience verwachten omzetgroei
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Structureer je online marketing activiteiten
Werkstress: voorkomen is beter dan een burn-out!
reacties
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (1) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
Drie manieren om te beleggen voor uw pensioen (1) 
Organisaties wapenen zich steeds beter tegen aanvallen met bots en scrapers  (1) 
Huisdierbezit populair (1) 
Consumenten nog niet overtuigd van de voordelen van Artificial Intelligence  (1) 
Nederlander positief over milieuzones, maar snakt naar duidelijkere regels (1) 
top10
Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel moet zijn
Leiders besteden maar dertien minuten per dag aan persoonlijke ontwikkeling
Zorgmedewerkers hebben weinig vertrouwen in actieplan (Ont)Regel de zorg
Alarmerende schaarste op de IT arbeidsmarkt
Bedrijven betalen loyale IT’er minder dan jobhopper
Ondanks salariskloof vrouwen positiever over arbeidsmarkt
Veelgebruikte systemen voor e-mailbeveiliging niet effectief
Optimisme over werkgelegenheid houdt aan
5G-opname nog sneller dan verwacht
Snelgroeiende fintech sector maakt juristen nog schaarser
meer top 10