zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Geef een geweldige service-ervaring met excellente customer centricity

30 maart 2017 - In dit artikel komt u erachter hoe u excellente customer centricity kunt toepassen op een manier die bijdraagt aan de loyaliteit van uw klanten naar uw organisatie toe. 

Chris Loos, partner en sales trainer bij Excellent Verkooptraining vertelt.



Hoe creëert u een goede service?
Loos: "Een goede service refereert aan gastvrijheid. Een branche die gastvrijheid als tweede naam draagt is het restaurantwezen. Mensen hebben behoefte aan een warme sfeer. Ze willen culinair verwend worden. Kortom, een geweldige beleving ervaren. Een restaurant voorziet in al deze behoeften op een uiterst gastvrije manier.
Ook onze klanten eisen en verwachten van ons een uiterst positieve, gastvrije ervaring. De mindset wanneer we een klant spreken is dus: wat fijn, contact."

Hoe maakt u uw service future-proof?
Loos: "Sommige mensen bestellen liever á la carte, anderen gaan voor het buffet. Dat geldt ook voor uw klanten. Sommigen waarderen het persoonlijke contact via de telefoon, maar anderen hebben het liever anders: zelfbediening. Met excellente customer centricity als leidraad geeft u uw klanten wat ze nodig hebben. Hierdoor versterkt u hun loyaliteit naar u toe en verzekert u uw eigen toekomst. "

Hoe past u usability toe in uw service?
Loos: "Zelfservice is ook service, mits u het goed uitvoert. Usability is ontzettend belangrijk. Om onze klanten het zo gemakkelijk mogelijk te maken, moeten informatie en de juiste mensen eenvoudig te bereiken zijn. De kracht zit hem in de eenvoud. Dat geldt ook wanneer het om complexe vraagstukken gaat."

Hoe maakt u de Customer Effort Score effectief?
Loos: "Voor excellente customer centricity in de service is een goed uitgangspunt het volgende: maak het uw klant zo gemakkelijk mogelijk, gebaseerd op zijn behoeften. Zorg dat het probleem daadwerkelijk wordt opgelost, op zo’n manier dat de service bijdraagt aan een positieve ervaring, die bouwt aan de loyaliteit naar uw bedrijf toe. Een goede graadmeter is de Customer Effort Score. Klanten beantwoorden met een schaal van een tot zeven de vraag: ‘Het bedrijf heeft het me makkelijk gemaakt mijn probleem op te lossen’."

Het belang van excellente customer centricity
Loos: "Wat doen mensen wanneer ze lekker gegeten hebben, warm onthaald zijn en overall: een gezellige tijd hebben gehad? Ze komen terug. Loyaliteit bij klanten kunt u opbouwen bij ieder contactmoment dat een klant met uw organisatie heeft. Het draagt bij aan de beeldvorming van de klant, ook na de verkoop. Het bouwt aan loyaliteit en werkt aan een duurzame relatie. U kunt met het toepassen van excellente customer centricity in uw service echt punten scoren."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
 Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
 Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Merken begrijpen klanten beter door integratie sales, marketing en customerservice
 Een volwassen customer experience: wat moet u daar voor doen?
 2017: het jaar van customer experience
 Merken die investeren in customer experience verwachten omzetgroei
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
Extra uurtje werken, lekker lunchen (1) 
top10
Checklist: Zieke werknemer begeleiden volgens Wet Poortwachter
Papieren data vaak vergeten bij nieuwe privacywet
Bent u zelfstandig, een teamspeler, hands-on en omgevingssensitief?
Hoe groeit u mee met de klantverwachting in de B2B-markt?
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Cloud-expert is de nieuwste droombaan
Dekkingsgraad pensioenfondsen blijft grillig
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
Waardering draagt in grote mate bij aan bevlogenheid onder verpleegkundigen
Vijf tips om de juiste cloudprovider te vinden
meer top 10
vacatures
meer vacatures