zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Huishoudens smart in beveiliging en veiligheid

21 april 2017 - Bijna 800.000 Nederlandse huishoudens hebben slimme apparaten voor beveiliging & veiligheid in huis. Vooral IP en beveiligingscamera's zijn populair.

De grootste groeipotentie is voor slimme rook-, CO- en CO2-melders. Het bieden van een veilige woonomgeving voor de consument biedt kansen voor meer partijen dan enkel producenten van apparatuur. Partijen als KPN en Nuon proberen ook voet aan de grond te krijgen door beveiliging en veiligheid als een dienst aan te bieden. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor 2017, een onderzoek van Multiscope onder 5.500 Nederlanders.



Extra veiligheid en controle over het huis belangrijkste motivatie
Eén op de tien Nederlandse huishoudens (elf procent) heeft slimme apparaten in huis in de categorie beveiliging & veiligheid. Hierbinnen zijn vooral IP en beveiligingscamera's (vijf procent), slimme rook-, CO- en CO2-melders (vier procent) en beveiligingssystemen (drie procent) populair. Bijna zes op de tien (57 procent) geven aan dat deze slimme apparaten zorgen voor extra veiligheid. Daarnaast geeft het ze op afstand controle over wat er in huis gebeurt (39 procent) en biedt het meer gemak en comfort (30 procent).

Slimme rook-, CO- en CO2-melders hebben meeste potentie
Er zijn veel spelers actief in de categorie slimme beveiliging en veiligheid. Foscam is marktleider in slimme beveiligingscamera's. In slimme beveiligingssystemen zijn Verisure, HomeWizard en WoonVeilig de grootste spelers. Honeywell leidt de dans bij de slimme melders. De interesse van consumenten in slimme apparaten voor beveiliging en veiligheid stijgt. Vooral slimme melders kunnen op meer interesse rekenen. Vorig jaar was één op de tien consumenten geïnteresseerd in slimme rook-, CO- en CO2-melders. Dit jaar is dit opgelopen naar vijftien procent, in potentie dus 1,2 miljoen huishoudens.

Ook energieleveranciers en telecomproviders spelen een rol
Niet alleen producenten zijn actief in deze productgroep. Ook andere spelers, zoals energieleveranciers (Nuon) en telecomproviders (KPN) proberen in dit segment voet aan de grond te krijgen. KPN biedt met KPN SmartLife Veilig een complete oplossing inclusief contact met een alarmcentrale. Consumenten zijn positief over een dergelijke rol van telecomproviders (31 procent positief, vorig jaar nog negentien procent). Een groot deel geeft zelfs aan dat ze bereid zijn over te stappen naar een andere provider als die wel een aanbod heeft rondom beveiliging & veiligheid en hun huidige provider niet.

Methodiek en verantwoording
De resultaten uit dit persbericht komen uit de Smart Home Monitor 2017 en zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij bijna 5.500 respondenten het onderzoek volledig hebben ingevuld.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Woningen steeds slimmer
 Zwitserland stoot Nederland van de troon
 Actieplan voor slimmere steden in Nederland
 Vijf innovaties die uw leven binnen vijf jaar zullen veranderen
 
 
reacties
 
M  |   | 
21-04-2017
 | 
16:08 uur
Nu nog iets in huis wat ook beschermd tegen vuur zou ik bijna zeggen.

Maar logische ontwikkeling dit uiteraard.
De hele wereld wordt 'Smart'.
Als de sector beveiliging en veiligheid achter zou blijven zou er wat mis zijn.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10