zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Woningen steeds slimmer

31 maart 2017 - Nederlandse consumenten hebben inmiddels een miljard euro besteed aan smart home apparaten. De productcategorie slimme huishoudelijke apparaten heeft hierin het grootste aandeel.

Van alle smart home producten is de slimme thermostaat het apparaat met de hoogste marktwaarde. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor 2017, een onderzoek van Multiscope onder 5.500 Nederlanders.



Grootste aandeel van huishoudelijke apparaten
Drie op de tien huishoudens in Nederland (29 procent) hebben één of meerdere smart home apparaten. Deze huishoudens hebben tot nu toe 350 miljoen euro besteed aan slimme huishoudelijke apparaten, zoals robotstofzuigers of wasmachines met app-bediening. Bijna een kwart van de bestedingen is gedaan aan producten voor beveiliging en veiligheid (240 miljoen), zoals IP-camera's en slimme beveiligingssystemen. De besteding aan slimme verlichting en schakelaars is bijna 180 miljoen.

Slimme thermostaat hoogste marktwaarde
Van alle smart home apparaten vertegenwoordigt de slimme thermostaat de hoogste marktwaarde (150 miljoen). Hiermee levert deze smart home toepassing de grootste bijdrage aan de totale besteding. Twee op de drie huishoudens hebben de slimme thermostaat gekregen bij hun abonnement en 33 procent heeft zelf (mee)betaald. Dat betekent dat energieleveranciers zelf investeren in de adoptie van slimme thermostaten of de kosten via een abonnement doorberekenen. Slimme beveiligingssystemen vertegenwoordigen een waarde van 115 miljoen. De top drie wordt aangevuld door slimme verlichting (107 miljoen).
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Coronacrisis boost videogebruik voor e-learning en webinars
  ‘Thuiswerken’ snelst gestegen thema voor phishing-aanvallen
 Begin met gemak om de volledig digitale klant van dienst te zijn
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gebruik mobiele apps neemt af
 Actieplan voor slimmere steden in Nederland
 Vijf innovaties die uw leven binnen vijf jaar zullen veranderen
 Tien consumententrends voor 2017
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace
reacties
Invloed corona op arbeidsmarkt: banen in e-commerce en klantenservice in opkomst (1) 
Klanten willen slechts twee dingen (2) 
Drie manieren waarop Internet of Things SEO voorgoed verandert (2) 
Ruim helft Nederlanders openhartig over salaris (1) 
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes (1) 
Grote organisaties zorgen beter voor thuiswerkende werknemers (1) 
top10
Dit zijn de vijf meest gegoogelde HR-thema's van 2020
Langdurig verzuim loopt op door uitstel reguliere zorg
Klanten willen slechts twee dingen
Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling
CIO’s hebben behoefte aan meer teamoverstijgend samenwerken
Sollicitatiedokter organiseert Nationale Dag van het CVv
Cybercriminelen gebruiken COVID-19-vaccin als lokmiddel bij hun aanvallen
Discriminatie op de arbeidsmarkt actueler dan ooit
Nederlandse bedrijven zien hybrid cloud als meest ideale IT-infrastructuur-model
Coronacrisis boost videogebruik voor e-learning en webinars
meer top 10