zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Woningen steeds slimmer

31 maart 2017 - Nederlandse consumenten hebben inmiddels een miljard euro besteed aan smart home apparaten. De productcategorie slimme huishoudelijke apparaten heeft hierin het grootste aandeel.

Van alle smart home producten is de slimme thermostaat het apparaat met de hoogste marktwaarde. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor 2017, een onderzoek van Multiscope onder 5.500 Nederlanders.



Grootste aandeel van huishoudelijke apparaten
Drie op de tien huishoudens in Nederland (29 procent) hebben één of meerdere smart home apparaten. Deze huishoudens hebben tot nu toe 350 miljoen euro besteed aan slimme huishoudelijke apparaten, zoals robotstofzuigers of wasmachines met app-bediening. Bijna een kwart van de bestedingen is gedaan aan producten voor beveiliging en veiligheid (240 miljoen), zoals IP-camera's en slimme beveiligingssystemen. De besteding aan slimme verlichting en schakelaars is bijna 180 miljoen.

Slimme thermostaat hoogste marktwaarde
Van alle smart home apparaten vertegenwoordigt de slimme thermostaat de hoogste marktwaarde (150 miljoen). Hiermee levert deze smart home toepassing de grootste bijdrage aan de totale besteding. Twee op de drie huishoudens hebben de slimme thermostaat gekregen bij hun abonnement en 33 procent heeft zelf (mee)betaald. Dat betekent dat energieleveranciers zelf investeren in de adoptie van slimme thermostaten of de kosten via een abonnement doorberekenen. Slimme beveiligingssystemen vertegenwoordigen een waarde van 115 miljoen. De top drie wordt aangevuld door slimme verlichting (107 miljoen).
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
 Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
 CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gebruik mobiele apps neemt af
 Actieplan voor slimmere steden in Nederland
 Vijf innovaties die uw leven binnen vijf jaar zullen veranderen
 Tien consumententrends voor 2017
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
Thuiswerken & flexibiliteit: Nederlander verwacht blijvende impact op werk door pandemie  (1) 
top10
Coronacrisis gaat grotendeels aan cybersecuritymarkt voorbij
Het geheim van succesvolle cybersecurity: business in verbinding met IT
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden
Hoe kunnen banken en financiële instellingen reageren op COVID-19?
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement
Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
meer top 10