zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders productiever na kop koffie

6 april 2017 - Uit onderzoek door Kaldi koffie & thee blijkt dat Nederlanders zich energieker voelen na het drinken van koffie. Zo geeft maar liefst 57 procent van de ondervraagden aan productiever te zijn na het drinken van een kop koffie.

Slechts twee van de ruim 1.400 ondervraagden zegt minder productief te worden. Bovendien geeft maar liefst 70 procent aan zich ontspannen te voelen bij het drinken van een kop koffie. 


Komt er even niets uit uw vingers? Moet u presteren maar heeft u de puf niet? Volgens de meeste Nederlanders helpt het om een kop koffie te drinken. En u wordt er nog ontspannen van ook. Dat is natuurlijk interessante informatie voor het bedrijfsleven, want dit is de reden om goede koffie op de werkvloer te hebben!

Ontspannen en genieten
Veruit de meeste mensen voelen zich ontspannen bij het drinken van een kopje koffie. Verder geven ook veel mensen aan dat ze vreugde en tevredenheid ervaren. ‘Een genietmomentje’, ‘Even een moment voor mijzelf’ en ‘Vervolmaking’ zijn veel gehoorde uitspraken onder de deelnemers.

Mensen in financiële instellingen productiever na een kop koffie
Van de ondervraagde mensen die in een financiële instelling werken zegt 75 procent productiever te worden van koffie. Ook in het onderwijs wordt vaak aangegeven scherper te worden van koffie. 68 procent van de ondervraagden die in deze branche werken zegt er weer helemaal tegenaan te kunnen na een goede kop koffie.

Invloed op de productiviteit het hoogst bij jongeren en jong volwassenen
Van de ondervraagden tot twintig jaar zegt iedereen productiever te worden van een kop koffie. In de leeftijdscategorie twintig tot 30 jaar zegt maar liefst 67 procent een boost te ervaren na het drinken van een kop koffie. Bij de 40 tot 50 jarigen ervaart 61 procent een verhoogde productiviteit. Tenslotte geeft toch nog meer dan de helft (53 procent) van de ondervraagden in de leeftijdscategorie 50 tot 60 jaar aan zich productiever te voelen na een kop koffie. Het lijkt erop dat de invloed op de productiviteit afneemt naarmate mensen ouder worden. Echter kunnen hier ook andere factoren van invloed zijn, zoals de perceptie en de mate van bewustwording.
 

 
 Doorsturen   4 reacties  

 

Laatste nieuws

 Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
 Skillspaspoort gaat cv vervangen
 “Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Lachen op het werk: nóg belangrijker dan goede koffie
 Koffiecorner bron van inspiratie en nieuwe liefdes
 Driekwart van koffie buitenshuis drinken we op het werk
 Nederland stuitert van de cafeďne op kantoor
 
 
reacties
 
Dennis  |   | 
7-04-2017
 | 
18:04 uur
Ik vraag me af in hoeverre mensen kunnen beoordelen of ze productiever dan anders.
Zeker ook in ogenschouw nemende dat ze waarschijnlijk niet precies weten wanneer de cafeďne effect heeft.

Gevalletje gerelateerd aan cognitieve dissonantie denk ik
Dolce Gusto  |   | 
3-10-2019
 | 
21:20 uur
Zeker mee eens. Wanneer je de keuze maakt om koffie te drinken denk je 'nu word ik wakker(der)'. Het zit tussen onze oren (maar cafeďne is lekker)!
Senseo  |   | 
30-01-2020
 | 
17:35 uur
Het is wel degelijk in verschillende onderzoeken bewezen dat cafeďne een positieve effect heeft op ons energie niveau. Het probleem is echter als je het op lange termijn gebruikt zijn de effecten sowieso veel minder.
Nespresso  |   | 
5-02-2020
 | 
13:43 uur
Uit recenter onderzoek blijkt ook wel eens het tegendeel. Er zijn ook negatieve gevolgen verbonden aan caffeinegebruik. Daarom is het in de ''bewuste tijd'' waarin we tegenwoordig leven, niet gek dat caffeine vrije koffie steeds meer wordt verkocht.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (1) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
meer top 10