zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Koffiecorner bron van inspiratie en nieuwe liefdes

16 september 2014 - Gouden ideeën, briljante oplossingen en geniale ingevingen. Als kantoormedewerkers niet achter hun bureau zitten, doen zij op kantoor de meeste inspiratie op bij de koffiecorner. Alleen de geur van koffie werkt voor een derde al inspirerend.

Gemiddeld brengen werknemers vijftien minuten van hun werkdag door bij de koffiehoek. Dit en meer blijkt uit een onderzoek* naar inspiratie op de werkvloer van Douwe Egberts Professional, uitgevoerd onder 1.000 Nederlanders met een kantoorbaan.


 
Werk populairste gespreksonderwerp
Twee derde van de werkende Nederlanders geeft aan tijdens het werk regelmatig een koffiebreak nodig te hebben om inspiratie op te kunnen doen. Zelfs tijdens dit moment van ontspanning gaat het over werk. Want hoewel het laatste nieuws (42 procent) en de privésituatie (54 procent) populaire gespreksonderwerpen zijn, zijn de meeste conversaties bij de koffiecorner werkgerelateerd (65 procent).
               
Koffie drinken met Linda de Mol
Linda de Mol, Annemarie van Gaal en Joop van den Ende worden gezien als de meest inspirerende bekende ondernemers om een kopje koffie mee te drinken. Maar liefst een op de vier vrouwelijke medewerkers wil graag met Linda de Mol koffie drinken om inspiratie op te doen. Maar ook de input van eigen collega’s wordt gewaardeerd. Uit het onderzoek blijkt dat kantoormedewerkers samen tot de beste ideeën komen, de meeste mensen (33 procent) spreken een collega aan als zij inspiratie nodig hebben.
 
Flirten op de werkvloer
Niet alleen gouden ideeën, ook nieuwe liefdes worden geboren bij de koffiecorner. Eén op de vijf ondervraagden is wel eens een charmante collega gevolgd naar de koffiecorner voor een flirt. Vooral mannen houden wel van een avontuurtje. 26 procent is wel eens een aantrekkelijke collega gevolgd naar de koffiecorner, in tegenstelling tot tien procent van de vrouwen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Driekwart van koffie buitenshuis drinken we op het werk
 Routine en inspiratie gaan hand in hand
 Nederland stuitert van de cafeïne op kantoor
 Liefhebbers van latte macchiato hebben drukker sociaal leven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10