zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Privacy: wat mag wel en wat mag absoluut niet?

27 maart 2017 - Alle organisaties hebben vandaag de dag wel een website. Handig, want zo wordt u snel gevonden door potentiële klanten. Een contactformulier is daarom misschien wel het belangrijkste onderdeel van een website.

Verzamelt u via deze manier ook gegevens van potentiële klanten? Dan loopt u mogelijk een groot risico… Benieuwd hoe dit zit én hoe u dit voorkomt? Lees dan verder.


 
Contracten
"Ik zie het echter steeds vaker misgaan als het om contracten gaat en dit kan grote gevolgen hebben voor het voortbestaan van een bedrijf," aldus Diederick Cardon, Legal Chief bij FIRM24 & Onlineflexbvoprichten.nl. Zo ging het een paar weken geleden goed mis bij ondernemer Frans. Frans heeft sinds enkele jaren een elektronica-webshop. Omdat hij de producten in groten getale inkoopt kan hij een lagere prijs hanteren dan de concurrentie. Een gat in de markt, want zijn bedrijf groeit per dag aanzienlijk. Toch gaat het op een dag mis: er valt een brief van de Autoriteit Persoonsgegevens op de mat. Uit de brief blijkt dat hij de privacywetgeving heeft overtreden. Maandelijks komen er duizenden bezoekers op zijn website en er worden flink veel bestellingen geplaatst en vragen gesteld via het online contactformulier. Hierdoor verwerkt zijn bedrijf maandelijks via cookies en invulvelden veel persoonsgegevens. In de brief van de Autoriteit Persoonsgegevens wordt aangegeven dat Frans deze gegevens niet goed heeft verwerkt. Doordat hij nalatig is geweest loopt hij nu risico op een boete die kan oplopen tot tienduizenden euro’s. Hoe had ondernemer Frans deze boete kunnen voorkomen?

Lees verder op Briskmagazine.nl.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Miljoenenboetes dreigen door afwachtende houding
 90 procent reclameklachten gaat over e-mail
 'Maak van privacy een USP'
 Privacyschenders gezocht
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Vacaturetrend: op weg naar herstel
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Corona-klagen
meer top 10