zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier tips voor het voeren van een goed eindejaarsgesprek

3 november 2016 - Tegen het eind van het jaar kijken veel managers naar het functioneren van hun medewerkers en gaan ze daar over in gesprek. Maar hoe pakt u een eindejaarsgesprek aan? NU.nl zet vier tips op een rij.

1. Toon oprechte interesse


Zorg ervoor dat u in contact staat met uw medewerkers en ze aandacht geeft. Stel vragen als 'hoe is het met je?', 'wat heb je van mij nodig?', 'wat zijn je plannen en ambities voor de komende tijd?' en 'hoe ervaar je de balans tussen werk en privé?'"

2. Geef uw medewerkers de volle aandacht
U kunt beter een half uur met iemand praten en hem de volle aandacht geven dan een uur uittrekken voor een gesprek waarin u steeds gestoord wordt door telefoon of e-mail. Geef de medewerker de gelegenheid onderwerpen aan te dragen voor het gesprek in plaats van een standaard vragenlijst af te werken. Zo praat u over thema’s die voor de medewerker het belangrijkst zijn.

3. Denk niet meteen in oplossingen
Luister vooral zodat u er achter komt wat de medewerker precies wil. U hoeft vervolgens niet meteen met een antwoord of oplossing te komen. Laat de medewerker hier vooral zelf over nadenken. Laat hem een plan opstellen en reageer daar later op.

4. Plan op tijd
Als u in het najaar al begint met het inplannen van de gesprekken, kunt u er een of twee per week voeren en hoeft u niet alle gesprekken last minute te houden. Op die manier blijft het voor u ook leuk en interessant.


Bron: Nu.nl
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
 COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
 40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kwart Nederlanders vindt beoordelings- en functioneringsgesprek overbodig
 Directe feedback is nuttig; formele beoordelingsgesprekken zijn onmisbaar
 Medewerker krijgt het liefst voortdurend feedback
 Nederlandse managers aarzelen aan te spreken
 
 
reacties
 
Ad de Beer  |   | 
4-11-2016
 | 
07:41 uur
Er is eigenlijk maar één goede tip over het eindejaarsgesprek: Stop ermee, praat met medewerkers als het nodig is, niet als het moet van HRM.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Verbeter uw supply chain, verbeter uw klantervaring
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot
Werkende prefereert goed luchtreinigingssysteem boven coronavaccinatie
Vier tips voor een digitale lenteschoonmaak voor uw foto’s en video’s
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
World Password Day stond stil bij wachtwoordbeheer
Vijf tips om persoonsgegevens te beschermen tegen dark web-cybercriminelen
De cyberdreiging van vaccinaties
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
meer top 10