zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consultants bezorgd over houdbaarheid businessmodel

1 november 2016 - Nederlandse consultants hebben stevige twijfels over de houdbaarheid van het eigen businessmodel. Slechts 22 procent denkt dat het toekomstbestendig is.

Een meerderheid van 59 procent verwacht niet dat het businessmodel van werken met uurtarieven of vaste vergoedingen op lange termijn houdbaar is. Nederland telt circa 97.000 organisatieadviesbureaus.


De cijfers blijken uit een onderzoek, uitgevoerd door Sioo, het interuniversitair opleidingsinstituut voor verandermanagement en de Vrije Universiteit Amsterdam. Aan het onderzoek werkte een representatieve groep consultants mee, van grote en kleine advieskantoren. 
Uit het onderzoek blijkt dat er in de sector wel nieuwe businessmodellen ontstaan die voor de langere termijn levensvatbaarder kunnen zijn. 'Instant consulting' is hier de meest extreme vorm: de klant ziet al op de eerste dag tastbaar resultaat van het werk van de adviseur. 

Lees verder op Brisk Magazine.
 


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
 COVID-19 brengt nieuwe cyberdreigingen aan het licht
 Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Het nieuwste initiatief in informatiemanagement
 Social moet in DNA van verzekeraars
 Hoe moeten managers omgaan met weerstand?
 Salarisbevriezing voor een derde topconsultants
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10