zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mediamonitoring belangrijk maar nog te weinig benut

21 oktober 2016 - Mediamonitoring wordt nog te weinig effectief ingezet als middel om goed te volgen waar en hoe er over de eigen organisatie en markt wordt bericht. Dat blijkt uit een onderzoek van Kantar TNS in opdracht van het ANP.

Driekwart van de ondervraagde marketeers en directeuren zegt het monitoren van de berichtgeving in de media over hun bedrijf belangrijk te vinden, maar slechts een kwart geeft aan er voldoende vanaf te weten.


Voor het ANP-onderzoek is uitgebreid gesproken met PR- en media-experts en werd een kwantitatief onderzoek gehouden onder 121 marketeers en directeuren van bedrijven met twintig werknemers of meer. Daaruit komt onder meer naar voren dat mediamonitoring gezien wordt als instrument voor organisaties om tijdig op ontwikkelingen en nieuws in te spelen. Die tijdigheid is des te belangrijker in een wereld waarin ontwikkelingen razendsnel gaan en sociale media, naast print en RTV-media, een steeds prominentere rol spelen in de dynamiek en kleuring van het nieuws.

De whitepaper van het ANP over mediamonitoring is gratis aan te vragen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 'Technisch herstel derde kwartaal geeft vertekend beeld economie'
 Bijna half miljoen auto’s op winterbanden in hittegolf
 Herstel vacaturetrend zet verder door
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Meer omzet uit tv-reclame ondanks veranderd kijkgedrag
 De beste sales professionals zitten twee uur per dag op social media
 Genomineerden DDMA Customer Data Award 2016 bekend
 ICT-kandidaten bereiken? Doe het met contentdeling
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
Kwart familiebedrijven is volgens eigen werknemers succesvoller dan niet-familiebedrijf (1) 
Absoluut of relatief: meten met verschillende maten (1) 
top10
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016
Ondanks COVID-19 hebben MKB’ers nog steeds groeiplannen
Organisaties ervaren meer cyberaanvallen sinds de start van de pandemie
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk
Eén op vijf vacatures in gezondheidszorg onvervulbaar
Cybersecurity: van plan naar executie
Praktische tips voor managen op afstand
Aanzienlijk minder krimp
Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
Corona zorgt voor boost in online verkopen
meer top 10