zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Data-integratie een van de grootste belemmeringen bij Smart Industry

26 september 2016 - Een van de grootste belemmeringen voor het succesvol implementeren van Smart Industry is data-integratie. Dat stelt eurodata in het whitepaper ‘Data-integratie ontsluit Smart Industry kansen’. Smart Industry is de term die gebruikt wordt om verregaande digitalisering, optimalisatie en automatisering van productieprocessen aan te duiden.

De belangrijkste uitdagingen bij Smart Industry is dat enerzijds alle onderdelen in het proces data moeten kunnen leveren en ontvangen. Anderzijds moet al deze data samengebracht en gestroomlijnd worden met bedrijfsapplicaties, processen en contacten.


 
Vijf stappen
Deze data-integratie uitdaging kan door organisaties overwonnen worden door vijf stappen te volgen. Allereerst moet onderzocht worden welke bruikbare informatie uit data gehaald kan worden. Vervolgens moet de data ontsloten worden uit de verschillende databronnen. De derde stap is het samenbrengen van deze data, waardoor verrijkte data ontstaat. Als vierde stap onderzoekt de organisatie hoe zij deze rijke data kan inzetten ter verbetering van haar businessmodel. Tot slot is de laatste stap het continu monitoren van datastromen en waar mogelijk de processen steeds verder optimaliseren.
 
Revolutie
Jeroen van der Lugt, EMEA Business Development Manager van eurodata: "We staan aan het begin van één van de grootste industriële revoluties aller tijden. Aan visies is geen tekort en ook kansen worden overal gezien. Maar we merken dat veel bedrijven moeite hebben om Smart Industry daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Volgens ons is data-integratie de grootste belemmering voor Smart Industry succes. Data is namelijk het digitale fundament waarop men verder kan bouwen. Het verzamelen van procesdata en op de juiste manier integreren van deze data is daarom cruciaal. Wanneer er een solide basis staat, kan men volle kracht vooruit met de transformatie naar Smart Industry."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Van mozaïek naar melting pot: bedrijven hebben moeite met integreren klantdata
  Datakwaliteit basis van succes Machine Learning en Predictive Analytics
 Complexiteit en een gebrek aan integratie zitten een succes zakelijke cloud in de weg
  De wereld verbeteren met data? Leg verbinding tussen mensen, ideeën en data
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10