zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hypotheekmarkt voor derde jaar op rij koploper online samenwerken

21 september 2016 -  Net als de voorgaande jaren steekt de hypotheekmarkt met kop en schouders boven de andere branches uit, als het gaat om online samenwerken met klanten. Meer dan de helft (55 procent) geeft aan regelmatig tot vaak online samen te werken. Vorig jaar was dat nog 46 procent.

Dit blijkt uit onderzoek van Hyarchis onder ruim 1100 consumenten en ruim 500 professionals uit de bankensector, verzekerings-, pensioen- en hypotheekbranche. De gegevens zijn gebundeld in het rapport ‘Missie online samenwerken’.


 Opvallend is dat de verzekeringsbranche en de bankenwereld flink aan de weg aan het timmeren zijn. Vorig jaar bleef het percentage verzekeraars dat veel online samenwerkte steken op 36 procent. Nu is dat 50 procent. Van de professionals uit de bankenwereld werkten in 2015 nog 33 procent veel samen. Dit jaar ligt dat percentage op 46 procent. Saillant detail is dat met name de professionals met een leidinggevende functie regelmatig tot vaak online samenwerken met klanten (64 procent), in plaats van uitvoerende medewerkers (42 procent). Zzp’ers geven het vaakst aan dat zij soms online samenwerken (72 procent).
 
Druk om meer online samen te werken
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: "Het is goed om te zien dat alle branches nu de druk voelen om meer en meer online te gaan samenwerken. Want of we het nu hebben over de veranderende wet- en regelgeving, fintech, innovatie of snelle groei, online samenwerken met klanten is dé basis om bij te blijven in financiële markt. Van accountancy tot de pensioenmarkt, in alle sectoren mag volledig online samenwerken geen stip op de horizon meer zijn. Het moet daarentegen een concrete doelstelling worden. Het liefst op een zo kort mogelijke termijn, want anders loopt de concurrentiepositie gevaar."
 
Meer weten over de onderzoeksresultaten? Download het rapport ‘Missie online samenwerken’ hier.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Met uw team in het buitenland werken: vijf tips
 Vijf procent werknemers Zuid-Limburg komt uit buurlanden
 Een vijfde van de beursgenoteerde bedrijven heeft een positieve impact
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Online samenwerken met klanten in de bruisende hypotheekmarkt
 Financiële instellingen hebben nog geen responsive design
 Een succesvol en efficiënt 2016 door online samenwerken met klanten
 Aantrekkende economie geeft boost aan online samenwerken in hypotheekbranche
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Ontwikkelingen in de markt van drukwerk
Vergroot uw rendement in 2019 door reviews op NederlandReview Review marketing
reacties
Fors minder jongeren gebruiken desktop pc om te internetten (1) 
Werk beďnvloedt privéleven negatief  (1) 
Nederlanders onderschatten beveiligingsrisico’s van computers (1) 
Belangrijke handelspartners Nederland minder stabiel (1) 
Vier apps verantwoordelijk voor 82 procent van mobiel dataverbruik iOS (1) 
Klimaatakkoord zet Nederland in beweging richting duurzame economie (2) 
Evenveel vrouwen als mannen met hbo- of wo-diploma (1) 
top10
Wat organisaties verwachten van de financiële afdeling van 2025
Een derde van de werkenden vindt zichzelf slimmer dan zijn of haar baas
'Er is een cyberoorlog gaande'
Energie en klimaat prominent in provinciale verkiezingsprogramma’s
Helft C-level leidinggevenden voert transformatie-initiatieven door zonder duidelijke strategie
Dit zijn de drie meest voorkomende spearphishing-aanvallen
Verzekeraars streng bij schade aan mobieltje
Flexibel werken maakt bedrijven competitiever
Merken willen in 2019 meer grip krijgen op klantgegevens
Nederlandse zakenreiziger reist liever niet naar onveilige landen
meer top 10