zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sportwebwinkels benutten niet alle kansen voor een toppositie in Google

25 augustus 2016 - Uit onderzoek blijkt dat de onderzochte sportwebwinkels slechts een 5.7 krijgen voor zoekmachine-optimalisatie
Nederland behaalde veel gouden medailles op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.


ISM eCompany vroeg zich af of Nederlandse sportwebwinkels net zo gedreven streven naar de felbegeerde eerste plek in de zoekresultaten in zoekmachines, als onze sporters naar de eerste plek op het podium. De tien onderzochte sportwebwinkels scoorden gemiddeld een magere 5.7. De winnaar van het onderzoek was Footlocker met een 7.2.


 
De basis biedt nog genoeg optimalisatiekansen
Kees Beckeringh, Team Lead Zoekmachine-optimalisatie bij ISM eCompany: "De onderzochte sportwebwinkels kregen met een 5.7 gemiddeld net een voldoende. Het is opvallend dat ze kansen laten liggen op bekende basiselementen van zoekmachine-optimalisatie. Denk aan het gebruik van zoektermen in titels van pagina’s."
Het slechtst beoordeelde onderdeel is crawl-optimalisatie. "Google doorzoekt (crawlt) webwinkels met hulp van zogenaamde ‘spiders’. De capaciteit van Google is niet eindeloos. Daarom hebben spiders een crawl-budget. De tien onderzochte webwinkels zorgen er momenteel niet goed voor dat de spiders dit budget optimaal inzetten," aldus Beckeringh.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vooral werknemers in contactberoepen ervaren grensoverschrijdend gedrag
 Werken in de agrarische sector gaat te vaak mis
 Tweedeling dreigt in top interim-markt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie manieren waarop Internet of Things SEO voorgoed verandert
 Zalando en Wikipedia overall winnaars SEO Benchmark onderzoek 2014
 Zoekmachine Optimalisatie als Onderdeel van de Marketingstrategie
 Wie 'vergeten' wordt in google.nl zit nog wel in google.com
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding (2) 
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP (1) 
Liever leuk werk dan hoger salaris (2) 
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst (1) 
Vrouw bepaalt wintersportbestemming (1) 
Werknemers denken meer carrièrekansen te hebben dan ooit (1) 
Kwart Nederlanders niet met vakantie dit jaar (1) 
top10
Liever leuk werk dan hoger salaris
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst
Ziekteverzuim kan flink omlaag door vitaliteit medewerkers te stimuleren
Werknemers denken meer carrièrekansen te hebben dan ooit
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP
Jongere vindt vakantieflirt op de werkvloer niet oké
'We hebben het weer naar ons zin op het werk'
Duurzame stroom wordt de norm
Op autovakantie: Nederlander onwetend over gebruik groene kaart
Tweedeling dreigt in top interim-markt
meer top 10