zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kwart Nederlanders vindt altijd bereikbaar zijn niet belangrijk

24 juni 2016 - 23 procent van de Nederlanders vindt het niet belangrijk om altijd bereikbaar te zijn en 22 procent vindt dat wel belangrijk. Dit is bijna de helft minder dan op internationaal niveau, waar 42 procent het belangrijk vindt om altijd bereikbaar te zijn. Hiermee wijkt Nederland sterk af van de overige landen.

Het percentage wat het niet belangrijk vindt om altijd bereikbaar te zijn, ligt op internationaal niveau een stuk lager; slechts elf procent. Nederland is, samen met Duitsland, Zweden en Canada een van de vier landen waarvan de groep, die het niet belangrijk vindt om bereikbaar te zijn, groter is dan de groep die dit wel belangrijk vindt.


In dit GfK online onderzoek is aan 27.000 respondenten, over 22 landen verspreid, gevraagd hoe sterk men het eens of oneens is met de stelling: ‘Belangrijk om altijd bereikbaar te zijn’.

Sekse en leeftijd
Bij mannen zijn de meningen evenredig verdeeld; zowel 22 procent is het eens als oneens met de stelling. Bij vrouwen is er een klein verschil; zo vindt 21 procent het belangrijk om altijd bereikbaar te zijn en 23 procent vindt van niet.
Kijkend naar de verschillende leeftijdsgroepen, zijn het vooral de jongeren die het belangrijk vinden om altijd bereikbaar te zijn; 30 procent bij 15-19 jaar en 26 procent bij de leeftijdsgroep 20-29 jaar. Vanaf 40 jaar en ouder is het merendeel het oneens de stelling en vindt het dus niet belangrijk om altijd bereikbaar te zijn.

Vergelijking tussen de landen
Dit onderzoek maakt op een grootschalige manier een vergelijking tussen de verschillende landen. Het percentage die het belangrijk vindt om altijd bereikbaar te zijn, ligt in Rusland en China (beide 56 procent) het hoogste. Daarna volgt Turkije met 53 procent. Dit zijn de enige drie landen waarbij meer dan de helft van de bevolking het eens is met de stelling. In Duitsland is de meerderheid het niet eens met de stelling (34 procent niet eens versus zestien procent eens). Daarna volgt Zweden (28 procent versus 22 procent), Canada (24 procent versus 23 procent) en op de vierde plaats Nederland (23 procent versus 22 procent).

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Investeren in de natuur loont, óók voor de economie
 De impact van datacenters op energie-efficiëntie en de CO2-uitstoot
 Vier manieren om onkostenprocessen te verbeteren in economisch moeilijke tijden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Telefonisch onbereikbaar? Weg klant!
 Cloud maakt optimale bereikbaarheid mogelijk
 Meerderheid Nederlanders bereikbaar voor werk tijdens vakantie
 Jongere heeft helemaal geen last van 'technostress'
 
 
reacties
 
peter zzp-boekhouder  |   | 
24-06-2016
 | 
08:57 uur
Leuk onderzoek. Ik zie alleen niet exact wat bereikbaar zijn inhoudt. Is het bereikbaarheid per gsm, of via Facebook, wahtsapp, Twitter. Als ik om me heen kijk is half Nederland via zijn gsm altijd bereikbaar, in de sportschool tussen de oefeningen door, in de trein en metro, op de fiets, op het werk, als er even geen klant is, laatst zelfs in de sauna. Ik weet niet wie ze hebben geïnterviewd en welke leeftijdsgroep. Het lijkt me ook nogal uitmaken of je dit aan jeugd vraagt of aan 50+. Of aan ondernemers of iemand in vaste dienst, a 9-to-5-man.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Een op de drie Nederlanders met hoog inkomen kan door geldgebrek rekening niet betalen
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Acht stappen om een toxische werkomgeving te voorkomen
Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
Mimecast waarschuwt voor phishing uit naam van Twitter
Hoe smishing misbruik maakt van populaire mobiele providers
Top-drie leiderschapstips voor het winnen van het WK voetbal
Cyberschaamte volgens specialisten digitale security woord van het jaar
Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
'De CFO gaat aan de CSO rapporteren'
meer top 10