zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer marketingbudget gaat naar visuele content

3 juni 2016 - Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van LEWIS. Twee op de drie marketingmanagers (66 procent) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt.

Slechts drie procent wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31 procent houdt het budget gelijk. De belangrijkste redenen voor het inzetten van visuele content zijn de relatief hoge mate van interactie (67 procent), de populariteit van visuele content op social media (50 procent) en de emotionele aantrekkingskracht van visuals (47 procent).


 
Ontwerp en video
Grafisch ontwerp en video zijn de meest populaire vormen van visuele content; ze worden door respectievelijk 79 en 70 procent van de marketeers ingezet. De meerderheid van de ondervraagden (71 procent) maakt gebruik van interne resources om deze content te ontwikkelen, meer dan de helft zet (daarnaast) externe bureaus in.
 
ROI
Desgevraagd geven vier op de vijf (81 procent) van de ondervraagden aan dat ze de ROI van visuele content meten. Twee derde (66 procent) heeft een positieve ROI op visuele content. De meest gebruikte KPI’s zijn het aantal views (69 procent), likes (50 procent) en unieke viewers (49 procent). Opvallend genoeg worden click-through rates slechts door vijftien procent van de respondenten gebruikt om het succes van visuele content te meten.

Populaire content 
De merken die het meest gewaardeerd worden om hun visuele communicatiestrategie zijn Apple, YouTube en Coca-Cola.
 "Het verbaast ons niet dat visuele content enorm populair is bij marketeers wereldwijd," aldus Jurriaan de Reu, hoofd Benelux van LEWIS Pulse. "We zien al geruime tijd een toename in de vraag naar video, graphics, fotografie en design. Ook beheren we veel social kanalen en social media-campagnes voor onze klanten en zien hierbij dat visuele content 94 procent meer views krijgt dan content zonder relevant beeldmateriaal. We geloven dan ook dat succesvolle marketing en communicatie meer moet leunen op visuals en video en minder op woorden."
 
In het onderzoek werden 422 decision makers in marketing ondervraagd in Europa, de VS en APAC.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 De opmars van de strategische HR business partner
 Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP
 Bijna helft logistieke medewerkers niet klaar voor toekomst
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Managers moeten meer doen met hun rechterhersenhelft
 Tekst trekt meer aandacht dan afbeeldingen
 Interactieve video bovenaan het verlanglijstje van marketeers
 Organisaties: investeer in digitale klantinteractie of mis de boot
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP (1) 
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
top10
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
Het recept voor de ideale vacature
Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
Keuze tips voor de smartphone van de zaak
Verschil levensverwachting hoog- en laagopgeleid groeit
Digitale-competentiekloof schaadt internationale bedrijven
Bedrijven lopen talent mis door taalgebruik in vacatures
Kwart bedrijven ervaart personeelstekort
Klant niet op één bij CFO
meer top 10