zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer marketingbudget gaat naar visuele content

3 juni 2016 - Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van LEWIS. Twee op de drie marketingmanagers (66 procent) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt.

Slechts drie procent wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31 procent houdt het budget gelijk. De belangrijkste redenen voor het inzetten van visuele content zijn de relatief hoge mate van interactie (67 procent), de populariteit van visuele content op social media (50 procent) en de emotionele aantrekkingskracht van visuals (47 procent).


 
Ontwerp en video
Grafisch ontwerp en video zijn de meest populaire vormen van visuele content; ze worden door respectievelijk 79 en 70 procent van de marketeers ingezet. De meerderheid van de ondervraagden (71 procent) maakt gebruik van interne resources om deze content te ontwikkelen, meer dan de helft zet (daarnaast) externe bureaus in.
 
ROI
Desgevraagd geven vier op de vijf (81 procent) van de ondervraagden aan dat ze de ROI van visuele content meten. Twee derde (66 procent) heeft een positieve ROI op visuele content. De meest gebruikte KPI’s zijn het aantal views (69 procent), likes (50 procent) en unieke viewers (49 procent). Opvallend genoeg worden click-through rates slechts door vijftien procent van de respondenten gebruikt om het succes van visuele content te meten.

Populaire content 
De merken die het meest gewaardeerd worden om hun visuele communicatiestrategie zijn Apple, YouTube en Coca-Cola.
 "Het verbaast ons niet dat visuele content enorm populair is bij marketeers wereldwijd," aldus Jurriaan de Reu, hoofd Benelux van LEWIS Pulse. "We zien al geruime tijd een toename in de vraag naar video, graphics, fotografie en design. Ook beheren we veel social kanalen en social media-campagnes voor onze klanten en zien hierbij dat visuele content 94 procent meer views krijgt dan content zonder relevant beeldmateriaal. We geloven dan ook dat succesvolle marketing en communicatie meer moet leunen op visuals en video en minder op woorden."
 
In het onderzoek werden 422 decision makers in marketing ondervraagd in Europa, de VS en APAC.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
 Vier vereisten voor een efficiënt datacenter
 ‘Positief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiële bedrijfsprestaties’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Managers moeten meer doen met hun rechterhersenhelft
 Tekst trekt meer aandacht dan afbeeldingen
 Interactieve video bovenaan het verlanglijstje van marketeers
 Organisaties: investeer in digitale klantinteractie of mis de boot
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
Ziekenhuizen schieten tekort op digitale toegankelijkheid
Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
meer top 10