zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vertrouwenscrisis in financiële sector ten einde

28 april 2016 - 70 procent van de Nederlandse consumenten geeft aan vertrouwen te hebben in zijn bank en/of verzekeraar. Dat blijkt uit onderzoek van Everest onder 841 consumenten. Ook met de bereikbaarheid van financiële instellingen zit het goed. Bijna drie kwart (72 procent) van de consumenten is het eens met de stelling ‘mijn bank/verzekeraar is altijd goed bereikbaar’.

Een positieve ontwikkeling, want online dienstverlening wordt steeds belangrijker. De groep consumenten die een financieel product volledig online afneemt is namelijk gestegen met elf procent ten opzichte van vorig jaar.


                                                                                                                      
Gebruiksvriendelijke websites punt van aandacht
Banken en verzekeraars lijken elk jaar fors te investeren in een belangrijk kanaal: online. Toch valt voor financiële instellingen nog veel te winnen op het gebied van online dienstverlening. Bijna een vijfde van de consumenten (achttien procent) vindt websites van financiële instellingen niet gebruiksvriendelijk. Dat is een verdubbeling ten opzichte van het jaar daarvoor (acht procent). Er is daarnaast een sterke behoefte aan self-service diensten bij banken. Maar liefst 76 procent van de respondenten geeft aan dat zij gebruik willen maken van online tools of software om premies te berekenen, producten te vergelijken of online producten af te sluiten.
 
Trend
Leon van Dooren, Principal Consultant bij Everest: "Inspelen op de zelfredzame en zelfwerkzame consument is zonder meer de trend van nu. Een goede richting, zo tonen de resultaten van het onderzoek aan. Drie kwart van de consumenten vindt het belangrijk om gebruik te kunnen maken van online tools of programma’s om zelf zaken te kunnen regelen. Deze trend onderstreept het belang van selfservice-tools en geeft aan dat financiële dienstverleners moeten inspelen op de behoeftes van de zelfredzame consument. Banken moeten investeren in hun relatie met de klant door gebruik te maken van technologie. Gelukkig is dat vandaag de dag steeds eenvoudiger met behulp van slimme technologie. Door dit toe te passen zijn financiële instellingen in staat om ook daadwerkelijk de behoeftes van de klant in te vullen."
 
Meer weten over de resultaten van het consumentenonderzoek? Download gratis het rapport.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vertrouwen in kwaliteit financieel advies daalt
 Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak
 Negen gewoontes die vertrouwen wekken
 Banken presenteren Vertrouwensmonitor
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10