zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vertrouwenscrisis in financiële sector ten einde

28 april 2016 - 70 procent van de Nederlandse consumenten geeft aan vertrouwen te hebben in zijn bank en/of verzekeraar. Dat blijkt uit onderzoek van Everest onder 841 consumenten. Ook met de bereikbaarheid van financiële instellingen zit het goed. Bijna drie kwart (72 procent) van de consumenten is het eens met de stelling ‘mijn bank/verzekeraar is altijd goed bereikbaar’.

Een positieve ontwikkeling, want online dienstverlening wordt steeds belangrijker. De groep consumenten die een financieel product volledig online afneemt is namelijk gestegen met elf procent ten opzichte van vorig jaar.


                                                                                                                      
Gebruiksvriendelijke websites punt van aandacht
Banken en verzekeraars lijken elk jaar fors te investeren in een belangrijk kanaal: online. Toch valt voor financiële instellingen nog veel te winnen op het gebied van online dienstverlening. Bijna een vijfde van de consumenten (achttien procent) vindt websites van financiële instellingen niet gebruiksvriendelijk. Dat is een verdubbeling ten opzichte van het jaar daarvoor (acht procent). Er is daarnaast een sterke behoefte aan self-service diensten bij banken. Maar liefst 76 procent van de respondenten geeft aan dat zij gebruik willen maken van online tools of software om premies te berekenen, producten te vergelijken of online producten af te sluiten.
 
Trend
Leon van Dooren, Principal Consultant bij Everest: "Inspelen op de zelfredzame en zelfwerkzame consument is zonder meer de trend van nu. Een goede richting, zo tonen de resultaten van het onderzoek aan. Drie kwart van de consumenten vindt het belangrijk om gebruik te kunnen maken van online tools of programma’s om zelf zaken te kunnen regelen. Deze trend onderstreept het belang van selfservice-tools en geeft aan dat financiële dienstverleners moeten inspelen op de behoeftes van de zelfredzame consument. Banken moeten investeren in hun relatie met de klant door gebruik te maken van technologie. Gelukkig is dat vandaag de dag steeds eenvoudiger met behulp van slimme technologie. Door dit toe te passen zijn financiële instellingen in staat om ook daadwerkelijk de behoeftes van de klant in te vullen."
 
Meer weten over de resultaten van het consumentenonderzoek? Download gratis het rapport.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
 Coaching populairder dan ooit
 HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vertrouwen in kwaliteit financieel advies daalt
 Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak
 Negen gewoontes die vertrouwen wekken
 Banken presenteren Vertrouwensmonitor
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
reacties
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (1) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
NCD: SER-advies vrouwenquotum onverstandig (1) 
Nederland oordeelt: de ideale manager is een 40-jarige man (1) 
top10
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af
Werkend Nederland wil manager niet op social media
Dit zijn de meest ingrijpende technologische ontwikkelingen van de afgelopen vijf jaar
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Eén op de zeven voelt zich weleens gediscrimineerd tijdens sollicitatie
Driekwart van Nederlanders verwacht geen salarisverhoging komend halfjaar
Drie populaire project management apps voor managers
Vijftien procent van de IT-beslissers vindt eigen cloudverbindingen onvoldoende beveiligd
Parkeervergunning in grote stad wordt steeds duurder
Genderdiversiteit ver te zoeken in de VC- en startupsector
meer top 10