zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Leasemaatschappijen verdienen flink aan schade

23 maart 2016 - Het inlevermoment van leaseauto's is voor leasemaatschappijen één van de meeste winstgevende activiteiten. De leaserijder wordt hier significant door benadeeld, zo blijkt uit onderzoek van Deukweg.nl.

Deukweg.nl heeft de algemene voorwaarden van meer dan vijftien leasemaatschappijen in Nederland uitvoerig geanalyseerd. Hieruit blijkt dat elke deuk of kras als afzonderlijk schadegeval wordt beoordeeld. Wanneer de schade pas bij de inlevering door de leasemaatschappij wordt waargenomen, komt deze voor de rekening van de leaserijder.


 
Vaststaand bedrag
In de algemene voorwaarden van de onderzochte leasemaatschappijen in combinatie met telefonische interviews komt naar voren dat voor elke schade een vaststaand bedrag moet worden betaald. De eindafrekening bij inlevering kan hierdoor hoog oplopen in het nadeel van de leaserijder die zich veelal niet bewust is van deze algemene voorwaarden.
Volgens Tom Roetgering, oprichter van Deukweg.nl, zijn consumenten de dupe van de kleine lettertjes van de leasemaatschappijen. Deze maken winst doordat consumenten zich niet bewust zijn van de regels en de mogelijke alternatieven. "Door schades te laten herstellen vóór het inlevermoment kunnen consumenten onnodige kosten voorkomen. Het vergelijken van schadeherstel leidt tot hoge besparingen en men wordt niet gedwongen zich aan het leasecontract te houden en het vaste bedrag per autoschade te betalen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 ICT’er werkt liever voor ICT-bedrijf
 Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
 Grote kloof tussen digitale strategieën en digitale performance
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Beste chauffeur van Nederland rijdt Citroën
  'Schade door gladheid valt mee'
 Skoda-rijders beste chauffeurs van Nederland
 Automobilist weet weinig over zijn autoverzekering
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Toyota Camry (1) 
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen? (1) 
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie (1) 
Nederlander heeft liever geen expat als collega (1) 
Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden  (3) 
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
top10
Drie tips om uw werk los te laten op vakantie
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
Vraag naar e-health experts stijgt explosief
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
meer top 10