zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sportende Nederlander wil gemiddeld negen kilo kwijt

5 januari 2016 - Na een smakelijke decembermaand is januari sportmaand bij uitstek. Nederlanders die afvallen als sportdoel hebben, willen gemiddeld negen kilo kwijt.

Bijna een derde van de Nederlanders (29 procent) hangt zijn sportdoel echter binnen een kwartaal alweer aan de wilgen. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Fit For Free onder 1.000 Nederlanders, uitgevoerd door Panel Wizard. De reden dat mensen afhaken is in de helft van de gevallen gebrek aan motivatie.



Indruk maken tussen de lakens
De redenen waarom we willen afvallen of onze conditie willen verbeteren lopen uiteen. Van jezelf fitter voelen (80 procent), stress verminderen (50 procent) en zelfverzekerder zijn, tot goed voor de dag komen in zwemkleding (elf procent) en zelfs indruk maken tussen de lakens (zeven procent).

Lichaam krijgt 6,6
Uit het onderzoek komt naar voren dat er nog werk aan de winkel is. Nederlanders beoordelen hun lichaam erg laag met een krappe voldoende: 6,6. Bijna één op de vijf Nederlanders (negentien procent) geeft zijn lichaam zelfs een 5,0 of lager. Mannen waarderen zichzelf gemiddeld net een half puntje hoger (6,8) dan vrouwen (6,3). In Drenthe zijn mensen het meest tevreden met hun lichaam. Met een 6,9 scoren zij het hoogst van alle provincies, terwijl Limburgers zichzelf met een 6,2 het laagste cijfer geven.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Waarom het afvallen ook in 2016 niet lukt
 Kwartier bewegen per dag verlaagt overlijdenskans al
 Nederlandse single is sportief met buikje
 Sportend Nederland gek op apps
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10