zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Grote verschillen beleving e-mailnieuwsbrieven tussen computer en smartphone

17 december 2015 - Consumenten beleven e-mailnieuwsbrieven op een computer en heel anders dan op een smartphone. Dit is de belangrijkste conclusie uit een usability en eye-trackingonderzoek van DDMA naar e-mailnieuwsbrieven van verschillende organisaties.

Voor een maximaal effect is het daarom aan te raden design en content niet op één op één over te nemen. De focus van het onderzoek lag op de verschillen en overeenkomsten in de gebruikerservaring van e-mailnieuwsbrieven op computer en smartphone. Door middel van kwalitatief onderzoek zijn twaalf e-mailnieuwsbrieven van verschillende organisaties op beide devices onder de loep genomen. Eye-trackingonderzoek is ingezet voor een beter begrip van hoe consumenten een e-mailnieuwsbrief scannen en bekijken. Het onderzoek is uitgevoerd door MediaTest en de DDMA Commissie Email Research.



De drie belangrijkste conclusies
1.            Het moment van het lezen van een e-mailnieuwsbrief op de smartphone en computer verschilt. Dit zorgt voor een andere beleving en daardoor worden e-mailnieuwsbrieven op de computer en de smartphone anders gebruikt en gewaardeerd.
2.            Een responsive design leidt niet meteen tot een goede mobiele e-mailnieuwsbrief.
3.            De hoeveelheid en het type content zijn van grote invloed op het doorklikgedrag.

Aanbevelingen
Het onderzoek levert concrete aanbevelingen op om e-mailnieuwsbrieven op smartphone en desktop te optimaliseren. Zo is het slimmer om een adaptive design te gebruiken in plaats van responsive design. Wit is bovendien de ideale achtergrondkleur en het is aan te raden de CTA’s (call-to-actions) per device aan te passen. Alle conclusies en aanbevelingen worden uitgebreid besproken en geïllustreerd met heatmaps in het volledige onderzoeksverslag.

Kennisniveau e-mailmarketing in Nederland verhogen
DDMA Commissie E-mail, onderdeel van de DDMA Council E-mail, wil het kennisniveau over e-mailmarketing in Nederland verhogen en de kracht van e-mailmarketing onder de aandacht brengen. Daarom biedt de commissie organisaties die actief zijn met e-mailmarketing concrete handvatten bij het optimaliseren van de inzet van e-mailnieuwsbrieven.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren
 Gelaagde security belangrijker dan ooit door toename verschillende malware-varianten
 Kwart hoogopgeleiden zoekt andere baan vanwege leidinggevende
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zo e-mailt en appt Nederland
 Consument leest e-mail steeds vaker op mobiel
 Marketeers zetten wereldwijd in op social
 Focus in 2014 ligt op e-mailmarketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren  (1) 
Nieuwe, sportieve BMW 128ti heeft historisch verantwoorde naam (1) 
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing (2) 
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
top10
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing
Ruim één op de vijf organisaties heeft geen HR-strategie
Een op vijf stoort zich aan partner wanneer ze samen series kijken
Slechts kwart collega’s voelt zich echt veilig op kantoor
Twee derde werkenden beoordeelt nieuwe collega(’s) op uiterlijk
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk
'Te weinig ambitie kabinet voor versterken digitale economie'
Global Wealth Report 2020 van Allianz: Welvaartsimmuniteit
Vier technologietrends die managers in de gaten moeten houden
Ruim 70 procent overheidswebsites niet digitaal toegankelijk
meer top 10