zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zo e-mailt en appt Nederland

9 oktober 2015 - Blinker lanceerde gisteren de derde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Dit onderzoek geeft antwoord op de vraag: hoe gebruikt de Nederlander e-mail in het jaar 2015?

En het antwoord kan niet anders zijn dan: heel divers.



Interessante bevindingen
E-mail is voor de Nederlander de meest favoriete plek voor de ontvangst van online reclameboodschappen. Een mooie aanbieding via e-mail is ook vaak het startpunt van een online aankoop. Maar e-mail is zeker meer dan een commercieel kanaal. De Nederlander ontvangt ook graag zijn transactionele en serviceberichten via e-mail. En als het aankomt op onze privacy dan heeft e-mail een ijzersterke reputatie.

WhatApp
Aan de andere kant zien we ook dat WhatsApp e-mail vervangt als het meest gebruikte persoonlijke communicatiemedium. Sterker nog, het onderzoek wijst voor het eerst in drie jaar uit dat niet e-mail het eerste medium is dat men opent als ze wakker zijn geworden, maar WhatsApp. De populariteit van het e-mail kanaal neemt ook af naarmate de doelgroep jonger wordt. Allemaal feiten die we in het onderzoek hebben vastgelegd. Benieuwd naar de overige resultaten? Bekijk dan het Nationaal E-mail Onderzoek 2015.

Over het onderzoek
In totaal zijn aan 2.036 respondenten 28 vragen voorgelegd. Met als focus e-mail en andere online communicatiekanalen zoals WhatsApp en Facebook. De antwoorden op die vragen helpen marketing- en communicatieteams keuzes te maken en prioriteiten te stellen voor wat betreft de inzet van de juiste kanalen. Waar het interessant was, hebben we de data van 2015 vergeleken met 2013 en 2014. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met CG Selecties.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Dreigingen in de financiële wereld: Hacktivisme
 De jacht op talent: wat kandidaten in Europa verwachten
 Vijf technologische ontwikkelingen en hun impact op het merk
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Dropbox, Skype en WhatsApp meest gebruikt voor zakelijke doeleinden
 Nieuwe generatie communiceert via WhatsApp
 Vijf tips om teams op afstand aan te sturen
 Facebook en WhatsApp populairste Apps op het werk
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Freshback Media krijgt een nieuwe partner
reacties
Aandacht: het nieuwe geld (1) 
Recordaantal buitenlandse bedrijven vestigen zich in Amsterdam (1) 
Organisaties die actief bezig zijn met duurzaamheid winnen terrein (1) 
Wat is de impact van Brexit op de tech industrie? (3) 
Toeslag voor kinderopvang drastisch gewijzigd (4) 
Werknemer wil werk dat bijdraagt aan ‘een groter geheel’ (1) 
30 jaar e-mail. Zo voorkomt u misverstanden.  (7) 
top10
Vier redenen waarom koffie op de werkvloer onmisbaar is
Vier op de tien werknemers vragen werkgever hulp bij checken loonstrook
Meerderheid consumenten stopt organisatie in de ban bij datalek
Aandacht: het nieuwe geld
Bespaar duizenden euro’s door milieuvriendelijk te printen
Samenwerking tussen cybercriminelen verhoogt aantal dreigingen
Kwart werknemers heeft nog geen AVG-bedrijfsbeleid ontvangen
Manager verlaat familiebedrijf bij overname externe partij
Elf verrassende tips voor onmetelijke creativiteit
Vier tips om Android te gebruiken in uw organisatie
meer top 10