zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeers zetten wereldwijd in op social

15 januari 2015 - Marketeers zullen in 2015 nog meer inzetten op social media, mobile (tracking en apps) en e-mail marketing, om zo te komen tot een samenhangende customer journey. Dit staat in het ‘2015 State of Marketing’ rapport, zoals gepubliceerd door Salesforce.

Dit rapport is gebaseerd op een wereldwijd onderzoek onder meer dan 5.000 marketeers. De markteers zijn positief over de vooruitzichten: ruim 84 procent van de respondenten is van plan de marketingbudgetten in 2015 te verhogen of te handhaven, met social en mobile marketing bovenaan de prioriteitenlijst. Het 2015 State of Marketing-rapport is hier te downloaden.



Customer journey centraal
De customer journey is een essentieel onderdeel geworden van het marketingproces. Er is een enorme verschuiving van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 customer journeys. Zesentachtig procent van de senior marketeers vindt het essentieel om een samenhangende customer journey te creëren waarbij alle touchpoints en kanalen worden meegenomen. In het 2015 State of Marketing-rapport, noemen respondenten mobiele apps, marketing analytics en customer relationship management (CRM) instrumenten als de technologieën die het meest effectief zijn bij het creëren van zo’n samenhangende customer journey.

Social groeit
Budgetten voor social groeien sneller dan die voor elk ander digitaal marketingkanaal. Er is een grote verschuiving in de manier waarop marketeers naar social kijken: 64 procent van de marketeers ziet social als een cruciale enabler van producten en diensten, een stijging van 25 procent ten opzichte van het 2014 State of Marketing-rapport. 70 procent van de marketeers zegt de uitgaven voor social media advertising te zullen verhogen.

Mobiel geïntegreerd
Marketeers integreren mobiele kanalen steeds meer in hun totale marketingstrategie om hun klanten met 1:1 interacties in real-time te kunnen bereiken. 68 procent geeft aan mobiel te hebben geïntegreerd in hun totale marketingstrategie, een stijging van 48 procent ten opzichte van vorig jaar. 65 procent is van plan het budget voor mobiele push-notificaties met een derde of meer te laten stijgen en 58 procent heeft nu een special team voor mobile marketing, een stijging van 35 procent.

E-mail nog steeds motor
E-mail is nog steeds de motor van digitale marketing. 73 procent van de marketeers is het erover eens dat e-mail de kern is van het marketingproces, en 92 procent geeft aan dat e-mail een duidelijke return on investment (ROI) levert. 47 procent van de deelnemers aan de enquête ziet click-through rates als de belangrijkste maatstaf voor succes van e-mail marketing, terwijl net iets minder, 43 procent, conversiepercentage als belangrijkste criterium ziet.
"De toekomst van marketing ligt bij het opbouwen van intensieve customer journeys vanuit sales, service en marketing. Het is belangrijker dan ooit om echt verbinding te maken met elke persoon die met je merk te maken heeft en zijn of haar customer journey te personaliseren op basis van acties en voorkeuren," zegt Scott McCorkle, CEO, Salesforce Marketing Cloud, Salesforce. "Ons 2015 State of Marketing-rapport toont aan dat dit het jaar wordt dat bedrijven daadwerkelijk inzetten op een echte multi-channel aanpak om de klant nauwer bij het bedrijf te betrekken."

Top vijf gebieden voor hogere uitgaven:
70 procent: Social media reclame
70 procent: Social media marketing
67 procent: Social media engagement
67 procent: Locatie-gebaseerd mobile tracking
66 procent: Mobiele toepassingen
Vorig jaar bestond de top vijf uit: data & analytics (61 procent), marketing automation (60 procent), e-mail marketing (58 procent), social media marketing (57 procent) en content management (57 procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
 Tien MVO-managers op shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2018’
 Nederlander heeft liever geen expat als collega
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Social moet in DNA van verzekeraars
 Social sharing biedt kansen voor het bedrijfsleven
 Social media drijvende kracht achter contentconsumptie
 Nederlandse topmarketeers vinden klantbehoud en content belangrijkste in de komende jaren
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
top10
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Gepland netwerkonderhoud? Zo stelt u iedereen op de hoogte
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
meer top 10
vacatures
meer vacatures