zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Carerix Roadshow: Recruitment 2016: Spectre or just plain reality…?

30 november 2015 - Op 12 november jl. vond de jaarlijkse Carerix Roadshow 2015 plaats in het Theater Figi hotel in Zeist. Het centrale thema van de Roadshow ‘Recruitment 2016: Spectre or just plain reality’ had een knipoog naar de nieuwe James Bond film Spectre, die na afloop werd vertoond.

Op de agenda slimme CRM en ATS-oplossingen, innovaties en relevante ontwikkelingen en trends van Carerix en partners in de werving & selectie- en detacheringsbranche met concrete vertaling naar de dagelijkse praktijk. Bas Westland van ePeople trapte af in Bond-stijl met een spectaculaire ‘parachutelanding’ op het podium. Vervolgens nam hij de meer dan 300 aanwezigen mee in de wereld van de do’s en don’ts van recruitment anno 2015/2016.


 
Instrumenten voor de recruiter
Welke instrumenten heeft de recruiter anno 2016 ter beschikking? En wat leveren deze daadwerkelijk op? "Millennials willen beeld en geen tekst," weet Westland uit ervaring. "De videopitch is dan ook een waardevolle nieuwe tool binnen het recruitmentproces. Klanten gaan ook steeds meer zelf actief aan sourcing doen en nemen de regie over. De corporate recruiter wordt steeds meer marketeer. Hoe gaat u daar als recruiter mee om? Beschikbaarheid in staffing maar ook de kwaliteit van de hire worden steeds belangrijker. En verder zullen Agile & SCRUM vaker ingezet worden binnen recruitmentprocessen."
                                                                
Na het plenaire gedeelte stonden elf inspirerende (parallel)sessies op het programma. Een videoverslag en fotoreportage zijn te vinden op de vernieuwde website van Carerix.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Big data levert steeds meer voorspellende recruitmentwaarde
 Nederland kan leren van België op het gebied van mobile recruitment
 Bedrijven lopen talent mis: geen toegevoegde waarde mobile recruitment
 LinkedIn blijft verreweg het belangrijkste wervingskanaal
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10