zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Facebook en WhatsApp populairste Apps op het werk

22 augustus 2012 - Apps en mobiele websites zijn niet meer weg te denken uit de manier waarop mensen informatie tot zich nemen. De top vijf bestaat uit Facebook, WhatsApp, Nu, Wordfeud en Twitter. Tussen mannen en vrouwen evenals tussen generaties zijn er opvallende verschillen in de populariteit van Apps. Arbeidsmarktgerelateerd zien we onder baanwisselaars en actieve baanzoekers beduidend minder verschillen.

Dit blijkt uit extra vragen die in 2012 zijn meegenomen in het AGO van Intelligence Group



Grote verschillen tussen generaties en geslacht in gebruik Apps

Bijna de helft van de vrouwen noemt Facebook (46 procent) als een van haar favoriete Apps, terwijl dit bij de mannen op 28 procent blijft steken. WhatsApp is bij mannen net iets populairder (29 procent). Apps als Wordfeud, Hyves, Appie en spelletjes zijn onder vrouwen duidelijk populairder dan onder mannen. Bij mannen geldt dat meer voor Apps als AD, Teletekst, LinkedIn en Gmail. De gehele tabel is hier te downloaden.
Tussen generaties zien we ook interessante verschillen. De groep jonger dan 25 gebruikt veel meer Apps gerelateerd aan social media zoals Facebook, Hyves, en Twitter. Ook Angry Birds en Draw Something doen het goed. Bij de groep onder de 35 jaar zien we functionele en informatieve Apps relatief beter scoren ten opzicht van andere generaties. Denk hierbij aan Apps van de banken, Nu, Ns en 9292ov. Bij de groep tussen de 35 en 50 jaar zien we het functionele gebruik nog sterker terug en tegelijk zien we deze groep minder gebruik maken van de populaire Apps als Facebook, WhatsApp en Twitter. Onder de groep 50 plus zijn naar verhouding Wordfeud, Buienradar, Weer en Google populairder.
Top tien Apps:
1. Facebook
2. Whatsapp
3. Nu
4. Wordfeud
5. Twitter
6. Telegraaf
7. Buienradar
8. Rabobank
9. ING
10. Angry Birds 

Arbeidsmarkt gerelateerde Apps nog niet populair

Apps en ‘mobile’ worden steeds belangrijker in de manier waarop we met elkaar communiceren. Ook als het gaat om werving. Veel vacatures worden via social media doorgezet en vervolgens mobiel gelezen. Belangrijk is dus dat deze informatie op de juiste manieren gelezen kan worden. Een App of een mobile website is daarin steeds meer randvoorwaardelijk. Wanneer we op dit moment naar de meest favoriete Apps kijken van actieve baanzoekers en baanwisselaars zien we daarin nog geen arbeidsmarktgerelateerde Apps terugkomen. Alleen LinkedIn vertoont een verhoogde populariteit onder actieve baanzoekers. "Toch is de impact van mobile op de arbeidsmarkt vermoedelijk groter dan we nu al kunnen meten" Aldus Geert-Jan Waasdorp, oprichter Intelligence Group. "Werkgevers zouden eens in de webanalytics moeten kijken hoeveel vacatures nu al mobile worden bekeken. Ik denk dat velen verbaasd zullen zijn en tegelijk dit als een kans moeten zien om bijvoorbeeld een mobile site te ontwikkelen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 De tien beste Europese steden voor een workation
 Helft supportprofessionals heeft invloed op besluiten die manager neemt
 Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consumerization of IT: gedogen, verbieden of omarmen?
 Merkgerelateerde app kan merkloyaliteit versterken
 'Iedereen is in 2020 verslaafd aan apps'
 Opvallend hoge connectie met merken via social media
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
E-learning laten ontwikkelen? Let op deze tips!
reacties
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
Vijf actiepunten voor een geavanceerde data-analytics-strategie voor de toekomst (1) 
Zo toegankelijk zijn websites waar je belangrijke zaken regelt (1) 
Young Professionals ervaren steeds meer stress (1) 
Twee na grootste stijging werkgelegenheid ooit  (1) 
Nederlanders meest gierig: consumenten betalen steeds minder voor verzending (1) 
top10
De mentale antenne van de topverkoper
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein
Vier op tien jonge Nederlanders overwegen emigratie door woningtekort
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
Premie WA beperkt casco-verzekering stijgt ondanks daling schadelasten
Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
Drie op de vijf Nederlanders willen werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft
Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven
AFAS Software en Viisi Hypotheken beste Europese werkgevers
Werknemers richten zich tijdens pandemie op zelfsturend leren
meer top 10