zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Facebook en WhatsApp populairste Apps op het werk

22 augustus 2012 - Apps en mobiele websites zijn niet meer weg te denken uit de manier waarop mensen informatie tot zich nemen. De top vijf bestaat uit Facebook, WhatsApp, Nu, Wordfeud en Twitter. Tussen mannen en vrouwen evenals tussen generaties zijn er opvallende verschillen in de populariteit van Apps. Arbeidsmarktgerelateerd zien we onder baanwisselaars en actieve baanzoekers beduidend minder verschillen.

Dit blijkt uit extra vragen die in 2012 zijn meegenomen in het AGO van Intelligence Group



Grote verschillen tussen generaties en geslacht in gebruik Apps

Bijna de helft van de vrouwen noemt Facebook (46 procent) als een van haar favoriete Apps, terwijl dit bij de mannen op 28 procent blijft steken. WhatsApp is bij mannen net iets populairder (29 procent). Apps als Wordfeud, Hyves, Appie en spelletjes zijn onder vrouwen duidelijk populairder dan onder mannen. Bij mannen geldt dat meer voor Apps als AD, Teletekst, LinkedIn en Gmail. De gehele tabel is hier te downloaden.
Tussen generaties zien we ook interessante verschillen. De groep jonger dan 25 gebruikt veel meer Apps gerelateerd aan social media zoals Facebook, Hyves, en Twitter. Ook Angry Birds en Draw Something doen het goed. Bij de groep onder de 35 jaar zien we functionele en informatieve Apps relatief beter scoren ten opzicht van andere generaties. Denk hierbij aan Apps van de banken, Nu, Ns en 9292ov. Bij de groep tussen de 35 en 50 jaar zien we het functionele gebruik nog sterker terug en tegelijk zien we deze groep minder gebruik maken van de populaire Apps als Facebook, WhatsApp en Twitter. Onder de groep 50 plus zijn naar verhouding Wordfeud, Buienradar, Weer en Google populairder.
Top tien Apps:
1. Facebook
2. Whatsapp
3. Nu
4. Wordfeud
5. Twitter
6. Telegraaf
7. Buienradar
8. Rabobank
9. ING
10. Angry Birds 

Arbeidsmarkt gerelateerde Apps nog niet populair

Apps en ‘mobile’ worden steeds belangrijker in de manier waarop we met elkaar communiceren. Ook als het gaat om werving. Veel vacatures worden via social media doorgezet en vervolgens mobiel gelezen. Belangrijk is dus dat deze informatie op de juiste manieren gelezen kan worden. Een App of een mobile website is daarin steeds meer randvoorwaardelijk. Wanneer we op dit moment naar de meest favoriete Apps kijken van actieve baanzoekers en baanwisselaars zien we daarin nog geen arbeidsmarktgerelateerde Apps terugkomen. Alleen LinkedIn vertoont een verhoogde populariteit onder actieve baanzoekers. "Toch is de impact van mobile op de arbeidsmarkt vermoedelijk groter dan we nu al kunnen meten" Aldus Geert-Jan Waasdorp, oprichter Intelligence Group. "Werkgevers zouden eens in de webanalytics moeten kijken hoeveel vacatures nu al mobile worden bekeken. Ik denk dat velen verbaasd zullen zijn en tegelijk dit als een kans moeten zien om bijvoorbeeld een mobile site te ontwikkelen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Bedrijfsleiders worstelen met benutten van zakelijke kansen
 Tien MVO-managers op de shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2022’
 Jongeren missen begeleiding bij hun eerste stappen op de arbeidsmarkt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consumerization of IT: gedogen, verbieden of omarmen?
 Merkgerelateerde app kan merkloyaliteit versterken
 'Iedereen is in 2020 verslaafd aan apps'
 Opvallend hoge connectie met merken via social media
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
63 procent van de medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie
Digitale dienstverlening Nederlandse overheid onvoldoende voor laagopgeleiden
Helft verwacht dat de economie komend half jaar alleen nog maar slechter wordt
Kwart Nederlanders wil meer rechten voor flexwerkers
De vijf opvallendste zomerklussen van jongeren
Eén op de drie tevreden werknemers overweegt andere baan
CIO worstelt met versnelling digitale transformatie
Het belang van IT-beveiliging is in de directiekamer doorgedrongen
91 procent kan zich in online gesprekken beter uitdrukken met emoji
Helft wil dit najaar vaker naar kantoor vanwege hoge energieprijzen
meer top 10