zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

IT-afdelingen voelen druk om te innoveren

20 augustus 2015 - Leiders van internationale bedrijven verwachten van hun IT-organisaties dat zij meetbare zakelijke en concurrerende voordelen halen uit technologietransformatie.

Dat onthult een nieuw onderzoek van het Business Performance Innovation (BPI) Network, een internationale lobbygroep die pleit voor zakelijke verandering en verbetering.


In het laatste onderzoek van BPI wordt het niveau van IT-innovatie in organisaties beoordeeld. Het toont aan dat de overgrote meerderheid van de beslissers meer tijd en aandacht besteedt aan het begrijpen van de strategische implicaties van verstorende technologieën. Daarnaast willen zij hun bedrijf laten groeien met behulp van moderne technologieën en nieuwe kanalen aanboren voor klantbetrokkenheid en digitale ervaringen.

Nieuwe aanpak
Dit nieuwe onderzoek maakt deel uit van het BPI Networks ‘Transform to Better Perform’ kennisuitwisselingsinitiatief en is gesponsord door Dimension Data. ‘Accelerating Business Transformation Through IT Innovation: Getting the Business Leader Take on the IT Change Mandate’, zoals het onderzoek heet – laat zien dat zakelijke leiders bezig zijn met een nieuwe aanpak. Een die zich richt op business-innovatie en groei als belangrijkste onderdelen voor technologieontwikkeling en management. Het laat ook zien dat leidinggevenden hun IT-infrastructuren onderwerpen aan verandering, waaronder nieuwe op cloud gebaseerde, hybride IT-modellen en datacentermodernisatie.

Technologie belangrijker
Hoewel het onderzoek van BPI Network laat zien dat bijna 70 procent van de managers wereldwijd gelooft dat technologie 'veel belangrijker' is geworden voor hun business, beoordeelt minder dan de helft (47 procent) van de 250 leidinggevenden het innovatieniveau in hun IT-afdeling als goed of erg goed. Daarentegen beoordeelt 52 procent de IT-afdeling als slecht of ziet het als een manier om gewoon te continueren. Slechts 42 procent zegt dat hun IT-afdelingen goede stappen zetten in de richting van een strategischere, responsieve en gewaardeerde businesspartner, tegenover 58 procent die hun overgang ziet als slecht of slechts een matige vooruitgang.
 
Beoordeling IT-afdeling
Over de prestatiecijfers van bedrijven zegt het onderzoek: 46 procent van de respondenten gelooft dat het verzekeren van geloofwaardigheid, schaalbaarheid en veiligheid van IT-infrastructuren het belangrijkst is. Daarentegen gelooft 38 procent van de respondenten dat het creëren van nieuwe ideeën en oplossingen voor een IT-organisatie veel betekent voor de bedrijfsprestaties. Iets minder belangrijk was volgens hen de kwaliteit en tijdloosheid van het beschikbaar stellen van applicaties (35 procent), de kwaliteit van probleemoplossing en de snelheid waarmee een probleem werd opgelost (29 procent) en de klanttevredenheid met behulp van een technologiegedreven interface (27 procent).
 
Prestatiecijfers van bedrijven
"Senior managers van het hoogste niveau tot aan de uitvoerende afdeling zien vooruitgang in het implementeren van technologieën die hun kennis en de klantervaring verbeteren, en bedrijven een betere concurrentiepositie geven", zegt Dave Murray, head of thought leadership bij BPI Network. "Wij geloven dat dit bijdraagt aan een nieuwe scorecard voor IT, met een grotere nadruk op de rol van IT als het gaat om bedrijfsgroei en marktdifferentiatie."
"Bedrijven uit elke sector en elk deel uit de wereld realiseren zich dat zij een nieuw model van business responsive datacenters en -netwerken moeten omarmen om innovatie, kennis en snelheid te bevorderen", zegt Richard Garratt van Dimension Data. "De huidige discussie omtrent datacenters en op cloud gebaseerde, hybride IT-modellen is gebaseerd op de behoefte om effectiever en sneller aan de strategische behoeften van bedrijven in een snel veranderende zakelijke omgeving te voldoen."

Ongelijkheid
Uit de onderzoeksresultaten blijkt dat er ongelijkheid bestaat tussen organisaties voor wat betreft het erkennen dat zij nieuwe technologieën moeten aannemen en het daadwerkelijk bereiken van dat doel. De belangrijkste uitdagingen voor het aannemen van nieuwe technologieën waren:
 
  • Overeenstemming en steun voor nieuwe technologische investeringen verkrijgen
  • Behoeften en de beschikbare optimale oplossingen bepalen
  • Het risico, de kwetsbaarheid en bedreiging voor informatie verkleinen
  • Succesvol implementeren en de aanname vanuit de organisatie verkrijgen
  • Verouderd IT-infrastructuur die geüpgraded en gemoderniseerd moet worden

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Het recept voor de ideale vacature
 Digitale-competentiekloof schaadt internationale bedrijven
 Kwart bedrijven ervaart personeelstekort
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Succesvol innoveren: het geheim van Israël
 Beter en sneller innoveren door experience centers
 Innovatie meer dan incidenteel succes of technisch vernuft
 CIO ontevreden over benutten innovatiepotentieel organisatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
top10
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen?
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Zakelijke rijder gaat het liefst met zijn leaseauto op vakantie
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?
Vijf slimme manieren die u helpen uw concurrenten te overtreffen
Opleiders populairste doelwitten cyberaanvallen
Automobilist kijkt naar werkgever voor opladen elektrische zakelijke auto
Nieuwe tech tools die uw wervingsproces kunnen moderniseren
Dekkingsgraad duikt onder kritieke grens
Vijf fabels over het hergebruiken van software
meer top 10