zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven onzeker over inzet disruptieve technologieën

15 juni 2015 - Recent onderzoek van Cognizant, waarbij gebruik is gemaakt van gegevens van de Economist Intelligence Unit, onthult de verwachtingen en onzekerheden die bedrijven ervaren rondom de snelle opkomst van slimme producten.

Organisaties verwachten dat de data die door een slim product wordt gegenereerd veel voordelen oplevert als het gaat om inzicht in de klant, innovatie en efficiëntie. Toch zijn de meningen verdeeld over het langetermijneffect op de marktstructuren en omzetmogelijkheden.   



Bevindingen
De belangrijkste bevindingen uit het onderzoek zijn:
 
  • Slimme producten luiden een periode in van veel technologische veranderingen en commerciële disruptie.
  • De meeste bedrijven verwachten dat slimme producten de komende drie jaar innovatie versnellen door de hoge mate van personalisatie die nieuw is voor het bedrijfsleven.
  • Bedrijven streven naar twee strategische doelstellingen: klanteninzicht (43 procent) en procesefficiëntie (40 procent). Deze doelstellingen ondersteunen de behoefte aan een slimme productstrategie.
  • De nieuwheid van slimme producten zorgt ervoor dat traditionele bedrijfsmodellen continu moeten worden aangepast. Nieuwe abonnement-gebaseerde diensten zorgen voor onzekerheid rondom omzet en marge.
  • De meeste CEO’s (59 procent) hanteren slimme productstrategieën in hun organisatie wat het belang van productdata onderstreept.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Anders samenwerken in een snel veranderende wereld
 Vijf mentale eigenschappen karakteriseren `disruptive innovators`
 Connected car wordt speerpunt in de auto-industrie
 Combinatie data, technologie en organisatie sleutel voor succes
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10