zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Technologie steeds belangrijker voor prettige passagierservaring

3 juni 2015 - Het liefst blijven de ‘connected’ reizigers vanaf het begin tot het einde van het reisproces van hun eigen devices gebruikmaken. Dit blijkt uit het SITA-ATW Passenger IT Trends-onderzoek dat dit jaar voor de tiende keer is uitgevoerd.

5.871 respondenten uit zeventien verschillende landen werkten mee aan het onderzoek. Deze landen vertegenwoordigen 76 procent van de totale, wereldwijde passagiersreizen. Het onderzoek onderschrijft het toenemende belang van technologie en selfservice-mogelijkheden voor een optimale reiservaring.



Mobiel reizen
Het gebruik van mobiele devices gedurende het gehele reisproces, van het boeken van een vlucht tot aan het landen op de eindbestemming, neemt toe. Momenteel is het boeken van een vlucht op de PC onder een kleine meerderheid van de passagiers (62 procent) populair. De verwachting is echter dat dit percentage het komende jaar zal dalen naar 53 procent. Daarentegen zal het aantal passagiers dat via hun mobiele device een vlucht boekt toenemen van 27 procent naar 37 procent in 2016.

Zelf inchecken
Tevens vindt 97 procent van de passagiers die zelf via het web incheckt voor een vlucht dit erg prettig. Van de mensen die inchecken bij de check-in desk op het vliegveld vindt 83 procent dit een erg prettige ervaring. Het gebruik van mobiele apps voor het inchecken neemt eveneens toe. Momenteel maakt acht procentvan de passagiers hier gebruik van en dit percentage zal naar verwachting verdubbelen in 2016.

Mobiel boarden
Ook stijgt het aantal passagiers met hun boarding pass op hun mobiele telefoon het komende jaar van 30 procent naar 42 procent. Daarnaast zal het gebruik van bagage drop-off punten en andere selfservice-diensten voor bagageafhandeling toenemen van twintig procent naar 31 procent in 2016. 

Eigen device
Twee derde van de passagiers (67 procent) wil graag hun eigen device raadplegen gedurende de vlucht, zodat ze deze devices kunnen gebruiken voor entertainment. 56 procent van de ondervraagde passagiers wil gebruik kunnen maken van in-flight entertainment aangeboden door de luchtvaartmaatschappij zelf. 60procentwil tijdens de vlucht e-mails en sms-berichten kunnen ontvangen en versturen. Tevens wil 56 procent van de passagiers de mogelijkheid hebben om live content te streamen op hun eigen device.  
"Uit ons onderzoek toont aan dat passagiers technologie willen gebruiken gedurende het gehele reisproces," zegt Nigel Pickford, Director Market Insight bij SITA. "Bovendien hebben ze hierbij een duidelijke voorkeur voor het gebruiken van hun eigen devices. Het is aan de luchtvaartindustrie om hier goed op in te spelen, zodat ze een optimale passagierservaring kunnen bieden."  

Meer informatie over de 2015 SITA/ATW Passenger IT Trends Survey is hier te vinden. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Personalisatie is de toekomst in de luchtvaart
 ‘Spring op tijd op de IoT-trein’
 Luchthavens bereiden zich voor op de connected reiziger
 Jonge werknemers negeren IT-beleid massaal
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10