zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vraag naar hoger opgeleid personeel klantenservice neemt toe

12 februari 2015 - De vraag naar goed gekwalificeerd hoger opgeleid personeel voor een functie in de klantenservicebranche neemt toe. Volgens de Klantenservice Federatie (KSF) geeft op dit moment meer dan 60 procent van de bedrijven met een contactcenter aan behoefte te hebben aan hoger opgeleid personeel op de korte of middellange termijn.

Dit blijkt uit onderzoek dat de KSF samen met KIRC heeft gedaan. "Organisaties met een klantenservice merken dat hun klanten steeds vaker eerst zelf antwoord proberen te vinden op hun vragen, maar als ze dan alsnog contact opnemen met een organisatie, willen ze wel in een keer helemaal goed geholpen worden," vertelt Geeske te Gussinklo, directeur van de Klantenservice Federatie. "Denk aan klanten die niet alleen contact opnemen via telefoon, maar ook via chat, videogesprekken en social media. Deze ontwikkeling brengt met zich mee dat de klantenservice nog afwisselender wordt en ook andere vaardigheden vergt van klantadviseurs."


 
Promotiefilm
"Het mooie vak van klantcontact verdient bevlogen en professionele medewerkers. Er zijn volop carrièrekansen. Om het werken in deze sector op een positieve manier onder de aandacht te brengen, lanceerden we een promotiefilm," zegt Te Gussinklo. 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
 VCP: ontzie expats bij omstreden belastingmaatregel
 Vier best practices voor een transformatie van finance
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Online video maakt opmars in conversie en klantenbinding
 Top vijf ergernissen van consumenten over bedrijven
 Uitbreiding kanaalkeuzes betekent niet per se betere klantrelaties
 Klantenservice banken scoort goed
 
 
reacties
 
J v d kooi  |   | 
12-02-2015
 | 
09:31 uur
Is het wel zo leuk carriére te maken over over de ruggen van de ellende van, zieken, soc.zwakkeren, gehandicapten of werklozen? Misschien financieel ! maar toch. Beter zou zijn deze financiële middels te gebruiken om het omgekeerde te doen! Deze middels gebruiken om mensen aan werk te houden en niet te ontslaan. Zorgbehoevenden te helpen en zorgverlenende niet te ontslaan en hiermee met z,n allen bereiken dat ieder een zinvol leven heeft. Van mij mag het aantal hoogopgeleide(?) carriëre makers evenredig omlaag. Is ook beter middel tegen tweedelig! Als laatste: Succes voor elk die dit werk ondanks mijn stelling met overtuiging en goed doet, maar laten we hopen dat het op deze manier niet toeneemt, maar onevenredig afneemt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
meer top 10
vacatures
meer vacatures