zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vraag naar hoger opgeleid personeel klantenservice neemt toe

12 februari 2015 - De vraag naar goed gekwalificeerd hoger opgeleid personeel voor een functie in de klantenservicebranche neemt toe. Volgens de Klantenservice Federatie (KSF) geeft op dit moment meer dan 60 procent van de bedrijven met een contactcenter aan behoefte te hebben aan hoger opgeleid personeel op de korte of middellange termijn.

Dit blijkt uit onderzoek dat de KSF samen met KIRC heeft gedaan. "Organisaties met een klantenservice merken dat hun klanten steeds vaker eerst zelf antwoord proberen te vinden op hun vragen, maar als ze dan alsnog contact opnemen met een organisatie, willen ze wel in een keer helemaal goed geholpen worden," vertelt Geeske te Gussinklo, directeur van de Klantenservice Federatie. "Denk aan klanten die niet alleen contact opnemen via telefoon, maar ook via chat, videogesprekken en social media. Deze ontwikkeling brengt met zich mee dat de klantenservice nog afwisselender wordt en ook andere vaardigheden vergt van klantadviseurs."


 
Promotiefilm
"Het mooie vak van klantcontact verdient bevlogen en professionele medewerkers. Er zijn volop carrièrekansen. Om het werken in deze sector op een positieve manier onder de aandacht te brengen, lanceerden we een promotiefilm," zegt Te Gussinklo. 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Zorgverzekeraar roept bestuurders op om vijf procent werktijd te besteden aan welzijn medewerkers
 Organisaties investeren meer in DEI-initiatieven,
 Marketingmanagers horen na te denken over online nichestrategieën
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Online video maakt opmars in conversie en klantenbinding
 Top vijf ergernissen van consumenten over bedrijven
 Uitbreiding kanaalkeuzes betekent niet per se betere klantrelaties
 Klantenservice banken scoort goed
 
 
reacties
 
J v d kooi  |   | 
12-02-2015
 | 
09:31 uur
Is het wel zo leuk carriére te maken over over de ruggen van de ellende van, zieken, soc.zwakkeren, gehandicapten of werklozen? Misschien financieel ! maar toch. Beter zou zijn deze financiële middels te gebruiken om het omgekeerde te doen! Deze middels gebruiken om mensen aan werk te houden en niet te ontslaan. Zorgbehoevenden te helpen en zorgverlenende niet te ontslaan en hiermee met z,n allen bereiken dat ieder een zinvol leven heeft. Van mij mag het aantal hoogopgeleide(?) carriëre makers evenredig omlaag. Is ook beter middel tegen tweedelig! Als laatste: Succes voor elk die dit werk ondanks mijn stelling met overtuiging en goed doet, maar laten we hopen dat het op deze manier niet toeneemt, maar onevenredig afneemt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Welke opleiding past bij jou
Hoe vind ik een goede advocaat
Wat kan ik allemaal met een mkb boekhouding
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Nederlandse werkgevers staan sporten onder werktijd niet toe
Voorspellingen voor 2023: toename Cybercrime-as-a-Service (CaaS) en Reconnaissance-as-a-Service
Jongeren verdienen meer, maar als vrouw minder
Betrokkenheid bij ESG en DEI daalt, maar stijgt op gebied van aantrekken van talent
Werken waar je wil – ‘Het nieuwe werken is gewoon werk’
Trends voor de datacenterbranche
Zes tips voor meer werkgeluk en vitaliteit in 2023
Ransomware schaadt mentale gezondheid IT-professionals
Met geknepen billen achter het stuur: storm, regen en gladheid zorgen voor de meeste zenuwen
Zakelijk gebruik NFT’s onbekend terrein voor financieel verantwoordelijken
meer top 10