zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vraag naar hoger opgeleid personeel klantenservice neemt toe

12 februari 2015 - De vraag naar goed gekwalificeerd hoger opgeleid personeel voor een functie in de klantenservicebranche neemt toe. Volgens de Klantenservice Federatie (KSF) geeft op dit moment meer dan 60 procent van de bedrijven met een contactcenter aan behoefte te hebben aan hoger opgeleid personeel op de korte of middellange termijn.

Dit blijkt uit onderzoek dat de KSF samen met KIRC heeft gedaan. "Organisaties met een klantenservice merken dat hun klanten steeds vaker eerst zelf antwoord proberen te vinden op hun vragen, maar als ze dan alsnog contact opnemen met een organisatie, willen ze wel in een keer helemaal goed geholpen worden," vertelt Geeske te Gussinklo, directeur van de Klantenservice Federatie. "Denk aan klanten die niet alleen contact opnemen via telefoon, maar ook via chat, videogesprekken en social media. Deze ontwikkeling brengt met zich mee dat de klantenservice nog afwisselender wordt en ook andere vaardigheden vergt van klantadviseurs."


 
Promotiefilm
"Het mooie vak van klantcontact verdient bevlogen en professionele medewerkers. Er zijn volop carrièrekansen. Om het werken in deze sector op een positieve manier onder de aandacht te brengen, lanceerden we een promotiefilm," zegt Te Gussinklo. 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Diverse organisatie trekt accounting talent aan
 Sterk gestegen hypotheekrente zorgt voor impasse op woningmarkt
 Een ambitieuze bedrijfscultuur realiseren: 'Succes hangt af van ongeduld'
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Online video maakt opmars in conversie en klantenbinding
 Top vijf ergernissen van consumenten over bedrijven
 Uitbreiding kanaalkeuzes betekent niet per se betere klantrelaties
 Klantenservice banken scoort goed
 
 
reacties
 
J v d kooi  |   | 
12-02-2015
 | 
09:31 uur
Is het wel zo leuk carriére te maken over over de ruggen van de ellende van, zieken, soc.zwakkeren, gehandicapten of werklozen? Misschien financieel ! maar toch. Beter zou zijn deze financiële middels te gebruiken om het omgekeerde te doen! Deze middels gebruiken om mensen aan werk te houden en niet te ontslaan. Zorgbehoevenden te helpen en zorgverlenende niet te ontslaan en hiermee met z,n allen bereiken dat ieder een zinvol leven heeft. Van mij mag het aantal hoogopgeleide(?) carriëre makers evenredig omlaag. Is ook beter middel tegen tweedelig! Als laatste: Succes voor elk die dit werk ondanks mijn stelling met overtuiging en goed doet, maar laten we hopen dat het op deze manier niet toeneemt, maar onevenredig afneemt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
In welke gevallen moet je aan de slag met een BAV
reacties
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (1) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (1) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
Nederland positieve uitschieter: 62 procent vertrouwt op huidige pensioenstelsel (1) 
Het grote verschil tussen weten en kunnen (1) 
Onderweg naar meer bevlogenheid  (1) 
top10
Dit is hoe je cybersecurity op de kaart zet bij het management
Wantrouwen over data-uitwisseling remt technologische vooruitgang af
Ongetrainde medewerkers vormen gapend gat in cybersecurity
Cybercriminelen bereiden zich voor op een wereld zonder macro's
Phishing e-mails van HR- en IT-afdelingen zijn het meest effectief
Veel onwetendheid over omscholingsmogelijkheden naar techniek
Koffie op kantoor: dit komt er allemaal bij kijken
‘Extended reality’ brengt hybride werkers weer naar kantoor
Risicofactoren voor bedrijfssucces in een wereld na de pandemie
Sterk gestegen hypotheekrente zorgt voor impasse op woningmarkt
meer top 10