zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiele websites nog steeds vaak niet gebruiksvriendelijk

10 februari 2015 - Nederlanders shoppen liever op een tablet dan op een mobiele telefoon. Dat blijkt uit onderzoek van Actiecode.nl onder 1.050 online shoppers.

Van de ondervraagde consumenten geeft meer dan de helft aan dat zij worden weerhouden om via hun telefoon online producten te bestellen, omdat de websites niet gebruiksvriendelijk zijn.  



Mobiele oriëntatie
Ruim een op de drie Nederlanders gebruikt de mobiele telefoon om zich te oriënteren op online aankopen. Maar wanneer zij tot een aankoop overgaan, doet slechts een op de vijf dat met hun mobiele telefoon. Het grootste deel doet dit niet omdat zij de mobiele websites niet gebruiksvriendelijk vinden. Julian Aijal van Actiecode.nl: "Consumenten willen graag details zien van potentiele aankopen en op het scherm van een telefoon is dit toch lastiger. Daarbij komt dat veel aanbieders nog geen geschikte mobiele website hebben, waardoor navigatie moeilijk is en het aanbod onduidelijk."

Tablet aanzienlijk populairder dan mobiele telefoon
Consumenten gebruiken het liefst een tablet om zich te oriënteren op online aankopen. Bijna de helft van de consumenten maakt gebruik van een tablet om zich te oriënteren. De tablet is vergeleken met een mobiele telefoon aanzienlijk populairder om ook daadwerkelijk aankopen mee te doen. Zestig procent van de Nederlanders geeft aan dat zij een tablet veel handiger vinden dan een mobiele telefoon. De meeste consumenten bestellen kleding en elektronica wanneer zij online aankopen doen op de tablet. Ook het bestellen van eten en tickets voor evenementen zijn populair om via een tablet te doen.

Tickets liever uitprinten
Nederlanders printen een  ticket voor een evenement liever uit dan dat zij deze op een telefoon laten zien. Zo geeft slechts een op de vijf van de ondervraagden aan dat zij een ticket op hun telefoon hebben laten zien bij een evenement of wanneer zij inchecken op het vliegveld. Aijal: "Bij evenementen wordt vaak gebruik gemaakt van apparatuur om barcodes van de tickets vanaf de telefoon te lezen, maar consumenten zijn zich hier vaak nog niet van bewust. Hetzelfde geldt voor kortingsbonnen. Vaak worden deze nog op papier ingeleverd, of helemaal vergeten omdat de mogelijkheid niet duidelijk wordt aangegeven bij de kassa."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Investeringen in ‘mobile marketing’ topprioriteit voor retailers en merken
 Nederland koopt massaal kerstcadeau via mobiel
 Mobiele marketing motor van online advertentiegroei
 Organisaties zetten in op internet en mobiel
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10