zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiele websites nog steeds vaak niet gebruiksvriendelijk

10 februari 2015 - Nederlanders shoppen liever op een tablet dan op een mobiele telefoon. Dat blijkt uit onderzoek van Actiecode.nl onder 1.050 online shoppers.

Van de ondervraagde consumenten geeft meer dan de helft aan dat zij worden weerhouden om via hun telefoon online producten te bestellen, omdat de websites niet gebruiksvriendelijk zijn.  



Mobiele oriëntatie
Ruim een op de drie Nederlanders gebruikt de mobiele telefoon om zich te oriënteren op online aankopen. Maar wanneer zij tot een aankoop overgaan, doet slechts een op de vijf dat met hun mobiele telefoon. Het grootste deel doet dit niet omdat zij de mobiele websites niet gebruiksvriendelijk vinden. Julian Aijal van Actiecode.nl: "Consumenten willen graag details zien van potentiele aankopen en op het scherm van een telefoon is dit toch lastiger. Daarbij komt dat veel aanbieders nog geen geschikte mobiele website hebben, waardoor navigatie moeilijk is en het aanbod onduidelijk."

Tablet aanzienlijk populairder dan mobiele telefoon
Consumenten gebruiken het liefst een tablet om zich te oriënteren op online aankopen. Bijna de helft van de consumenten maakt gebruik van een tablet om zich te oriënteren. De tablet is vergeleken met een mobiele telefoon aanzienlijk populairder om ook daadwerkelijk aankopen mee te doen. Zestig procent van de Nederlanders geeft aan dat zij een tablet veel handiger vinden dan een mobiele telefoon. De meeste consumenten bestellen kleding en elektronica wanneer zij online aankopen doen op de tablet. Ook het bestellen van eten en tickets voor evenementen zijn populair om via een tablet te doen.

Tickets liever uitprinten
Nederlanders printen een  ticket voor een evenement liever uit dan dat zij deze op een telefoon laten zien. Zo geeft slechts een op de vijf van de ondervraagden aan dat zij een ticket op hun telefoon hebben laten zien bij een evenement of wanneer zij inchecken op het vliegveld. Aijal: "Bij evenementen wordt vaak gebruik gemaakt van apparatuur om barcodes van de tickets vanaf de telefoon te lezen, maar consumenten zijn zich hier vaak nog niet van bewust. Hetzelfde geldt voor kortingsbonnen. Vaak worden deze nog op papier ingeleverd, of helemaal vergeten omdat de mogelijkheid niet duidelijk wordt aangegeven bij de kassa."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Investeringen in ‘mobile marketing’ topprioriteit voor retailers en merken
 Nederland koopt massaal kerstcadeau via mobiel
 Mobiele marketing motor van online advertentiegroei
 Organisaties zetten in op internet en mobiel
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Corona-klagen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
meer top 10