zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiele websites nog steeds vaak niet gebruiksvriendelijk

10 februari 2015 - Nederlanders shoppen liever op een tablet dan op een mobiele telefoon. Dat blijkt uit onderzoek van Actiecode.nl onder 1.050 online shoppers.

Van de ondervraagde consumenten geeft meer dan de helft aan dat zij worden weerhouden om via hun telefoon online producten te bestellen, omdat de websites niet gebruiksvriendelijk zijn.  



Mobiele oriëntatie
Ruim een op de drie Nederlanders gebruikt de mobiele telefoon om zich te oriënteren op online aankopen. Maar wanneer zij tot een aankoop overgaan, doet slechts een op de vijf dat met hun mobiele telefoon. Het grootste deel doet dit niet omdat zij de mobiele websites niet gebruiksvriendelijk vinden. Julian Aijal van Actiecode.nl: "Consumenten willen graag details zien van potentiele aankopen en op het scherm van een telefoon is dit toch lastiger. Daarbij komt dat veel aanbieders nog geen geschikte mobiele website hebben, waardoor navigatie moeilijk is en het aanbod onduidelijk."

Tablet aanzienlijk populairder dan mobiele telefoon
Consumenten gebruiken het liefst een tablet om zich te oriënteren op online aankopen. Bijna de helft van de consumenten maakt gebruik van een tablet om zich te oriënteren. De tablet is vergeleken met een mobiele telefoon aanzienlijk populairder om ook daadwerkelijk aankopen mee te doen. Zestig procent van de Nederlanders geeft aan dat zij een tablet veel handiger vinden dan een mobiele telefoon. De meeste consumenten bestellen kleding en elektronica wanneer zij online aankopen doen op de tablet. Ook het bestellen van eten en tickets voor evenementen zijn populair om via een tablet te doen.

Tickets liever uitprinten
Nederlanders printen een  ticket voor een evenement liever uit dan dat zij deze op een telefoon laten zien. Zo geeft slechts een op de vijf van de ondervraagden aan dat zij een ticket op hun telefoon hebben laten zien bij een evenement of wanneer zij inchecken op het vliegveld. Aijal: "Bij evenementen wordt vaak gebruik gemaakt van apparatuur om barcodes van de tickets vanaf de telefoon te lezen, maar consumenten zijn zich hier vaak nog niet van bewust. Hetzelfde geldt voor kortingsbonnen. Vaak worden deze nog op papier ingeleverd, of helemaal vergeten omdat de mogelijkheid niet duidelijk wordt aangegeven bij de kassa."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
 Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
 '(Voor)liefde voor geld belangrijke voorwaarde om bij bank te werken'
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Investeringen in ‘mobile marketing’ topprioriteit voor retailers en merken
 Nederland koopt massaal kerstcadeau via mobiel
 Mobiele marketing motor van online advertentiegroei
 Organisaties zetten in op internet en mobiel
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
reacties
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (1) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
top10
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Drie populaire project management apps voor managers
Topmanagers ABN Amro, FrieslandCampina en Johnson & Johnson in finale Young Captain Award
Coaching populairder dan ooit
Bedrijven niet tevreden met eigen innovatieprestaties
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress
Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
Mannen zijn chagrijnig als Max Verstappen uitvalt
Slechts een op de vijf bespreekt probleemschuld met omgeving
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
meer top 10