zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Organisaties zetten in op internet en mobiel

23 juli 2014 - Financial Services Club heeft in samenwerking met Cognizant en VocaLink voor het derde jaar op een rij een onderzoek uitgevoerd naar ’s werelds grootste infrastructuren voor betalingsverwerking en hoe marktomstandigheden zorgen voor veranderingen op het gebied van betalingen. 

In het onderzoek zijn de volgende onderwerpen meegenomen die van invloed zijn op betalingen: nieuwe technologieën, het vermogen van organisaties om te reageren op veranderingen en de te verwachten trends die de meeste impact hebben op betalingsinfrastructuren in de komende tien jaar. De resultaten tonen het volgende: 


Het belang van mobiel is bijna verdubbeld ten opzichte van drie jaar geleden
De onderzoeksresultaten tonen aan dat 85 procent van de respondenten gelooft dat mobiele apparaten een veelgebruikt middel zijn om betalingen te doen tussen personen onderling en tussen personen en bedrijven in de komende vijf jaar. Meer dan de helft hiervan gelooft dat dat zelfs binnen twee jaar het geval is. Als het gaat om betalingen in de detailhandel heeft mobiel een hogere prioriteit dan beveiliging. Het belang van mobiele betalingen in de retailsector zal dit jaar verder op de proef worden gesteld met de introductie van interbancaire oplossingen.

Uitgaven voor innovatie zijn dit jaar verminderd
Flexibiliteit en veiligheid zijn nog steeds belangrijke factoren in het verwerken van betalingen. Uit het onderzoek blijkt dat de perceptie is dat de focus op innovatie minder is geworden in het afgelopen jaar. Dit komt voornamelijk doordat nieuwe aanbieders van mobiele betalingen en alternatieve dienstverleners worden gezien als meest innovatieve partijen in plaats van de grote spelers. 

Nieuwe betalingverwerkers zijn succesvoller
Een groot aantal respondenten gelooft dat nieuwe betalingsverwerkers meer succes hebben dan bestaande. Banken zijn het minst flexibel als het gaat om veranderende regelgeving, terwijl dit een belangrijk aspect is van verandering bij betalingsverwerking. Op de vraag: ‘Wat zal de impact zijn van recente en toekomstige regelgeving op infrastructuren voor de verwerking van betalingen?’ antwoordde 87 procent van de respondenten dat dit voor grote veranderingen zal zorgen voor betalingsinfrastructuren. Vijftien procent denkt dat dit voor een introductie van nieuwe systemen zal zorgen. Deze resultaten suggereren dat banken zich inspannen om te voldoen aan veranderende regelgeving en dat investeringen in nieuwe systemen, zoals infrastructuren, nodig zijn om hieraan te voldoen. 

Optimisme over gebruik van infrastructuren voor betalingsverwerking is afgenomen
Dit jaar is het optimisme over het gebruik van het aantal nieuwe systemen afgenomen. 54 procent van de respondenten die klant zijn van een bank verwacht vijf of minder infrastructuren te gebruiken tegen 2022. In het onderzoek van vorig jaar was dit nog 75 procent. Aan de andere kant zijn diverse nieuwe infrastructuren recentelijk geïntroduceerd die succesvol bleken; respondenten kunnen verwachten dat meer (mobiele) betalingsinfrastructuren worden geïntroduceerd en van invloed zullen zijn in de sector. 

Grote impact mobiel betalen
Sriniketh Chakravarthi, Head of Banking & Financial Services in Continental Europe bij Cognizant zegt: "De impact van ontwikkelingen op het gebied van mobiele betalingen bij consumentenbanken is dit jaar nog meer merkbaar dan voorheen. De invloed van mobiel heeft effect op de vraag naar real-time betalingsverwerking. Dit zorgt ervoor dat banken en andere organisaties veranderingen moeten doorvoeren om bij te blijven en tegemoet te komen aan de vraag van de klant."
 
Over het onderzoek
Aan het onderzoek deden 475 professionals mee werkzaam bij banken (37 procent), technologieleveranciers (22 procent) en consultancy organisaties (zestien procent). Verder deden ook niet-financiële instellingen en betalingsverwerkers mee aan het onderzoek (twaalf procent). 83 procent van de respondenten kwam uit Europa. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 De opmars van de strategische HR business partner
 Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP
 Bijna helft logistieke medewerkers niet klaar voor toekomst
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Sterke stijging mobiel internet onderweg
 Mobiele malware doet aanslag op vertrouwen
 Nederlander verwacht dit jaar 730 miljoen te besteden via mobiel
 Mobiele applicaties hogere prioriteit van IT dan BYOD
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP (1) 
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
top10
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
Het recept voor de ideale vacature
Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
Keuze tips voor de smartphone van de zaak
Verschil levensverwachting hoog- en laagopgeleid groeit
Digitale-competentiekloof schaadt internationale bedrijven
Bedrijven lopen talent mis door taalgebruik in vacatures
Kwart bedrijven ervaart personeelstekort
Klant niet op één bij CFO
meer top 10