zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer ziet geďndividualiseerde marketing als de toekomst

30 januari 2015 - Teradata maakte gisteren de resultaten bekend van het Teradata 2015 Global Data-Driven Marketing Survey, een internationaal onderzoek over trends ten aanzien van data-driven marketing en de waarde hiervan voor bedrijven.

Het onderzoeksrapport laat een drastische verandering zien in hoe bedrijven en marketeers toegevoegde waarde uit data, geïntegreerde marketingplatformen en klantgerichte data-driven marketing strategieën halen.


 
Individueel klantinzicht is steeds belangrijker voor marketeers
•       90 procent van marketeers zegt dat het individualiseren van marketing een prioriteit is. Deze marketeers willen een stap verder gaan dan alleen segmentatie; zij willen toe naar 1 op 1 marketing op real-time basis. 
•       Snellere, beter gefundeerde beslissingen, noemt bijna twee derde van de respondenten als belangrijkste voordelen van data-gebruik.
•       38 procent zegt dat hun grootste uitdaging klantacquisitie en retentie is. De op een na grootste uitdaging is het ondersteunen van de bedrijfsdoelstellingen (29 procent). Voldoen aan wet- en regelgeving komt op de derde plaats (26 procent).

Geïndividualiseerde inzichten
Marketeers hebben het gebruik van data-driven marketing meer dan verdubbeld in de afgelopen anderhalf jaar. 78 procent van de marketeers maakt nu systematisch gebruik van data, versus 36 procent in 2013.
•       Data-driven marketing wordt gezien als het middel om geïndividualiseerde inzichten te creëren, en er is veel vraag naar geïntegreerde marketing platformen zoals Teradata Integrated Marketing Cloud. 
•       Marketeers worstelen echter nog steeds met het individualiseren van aanbiedingen en communicatie. Slechts 50 procent maakt gestructureerd gebruik van data om klanten aan te trekken. 44 procent geeft toe dat omni-channel marketing niet consistent wordt toegepast. 80 procent zegt dat de resultaten van campagnes via verschillende kanalen niet bekend zijn doordat er silo’s binnen de marketing organisatie voorkomen.
 
Integreren van Marketing en Technologie
•       43 procent van de marketeers geeft aan dat zij de klantdata van het bedrijf beheren (tegen 34 procent in 2013).  Een grote meerderheid (83 procent) zegt dat zij een omni-channel aanpak hanteren om klanten te bereiken. 
•       84 procent is het ermee eens dat marketing en IT strategische partners moeten zijn. 
•       92 procent is het ermee eens dat data integratie tussen verschillende teams de klantenservice kan verbeteren.

Managen van verwachtingen van het individu 
"Uit de onderzoeksresultaten komt zeer duidelijk naar voren dat de toekomst van marketing ligt bij het managen van de verwachtingen van de individuele consument. Tegenwoordig willen marketeers meer dan ooit toegang tot betrouwbare, geïndividualiseerde inzichten, gebaseerd op kloppende data, zodat de verwachtingen van elke klant bekend zijn en ingevuld worden," zegt Rolf Anweiler, Regional Leader Marketing International bij Teradata Marketing Applications. "De hedendaagse marketing tools maken dit mogelijk. We stimuleren marketeers wereldwijd om hun data-driven marketing strategieën te implementeren en te verbeteren zodat zij toegevoegde waarde kunnen creëren uit geïndividualiseerd inzicht."
 
Het onderzoek van Teradata werd eind 2014 uitgevoerd door Forbes Insights. 1506 marketeers uit verschillende industrieën wereldwijd zijn hierbij ondervraagd. Het rapport is kosteloos beschikbaar via de Teradata website.
 Het onderzoeksrapport met bijbehorende infographic is beschikbaar via de Teradata website en biedt voordelen voor zowel marketeers als C-level beslissers. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 IT op de werkvloer: vloek of zegen voor de productiviteit?
 Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
 '(Voor)liefde voor geld belangrijke voorwaarde om bij bank te werken'
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Investeringen in ‘mobile marketing’ topprioriteit voor retailers en merken
 Uitstekende vooruitzichten voor marketing- en communicatieprofessional
 Marketeers zetten wereldwijd in op social
 Wereldwijd onderzoek naar data-driven marketing onthult eensgezinde visie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
reacties
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen (1) 
Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach (1) 
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (1) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
top10
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Drie populaire project management apps voor managers
Topmanagers ABN Amro, FrieslandCampina en Johnson & Johnson in finale Young Captain Award
Coaching populairder dan ooit
Bedrijven niet tevreden met eigen innovatieprestaties
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress
Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
Mannen zijn chagrijnig als Max Verstappen uitvalt
Slechts een op de vijf bespreekt probleemschuld met omgeving
Waarom medewerkers meer met de trein zouden moeten reizen
meer top 10