zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederland nauwelijks voornemens te minderen met drank en drugs in 2015

30 december 2014 - Slechts veertien procent van de Nederlandse bevolking heeft als voornemen om komend jaar minder drank en drugs te gebruiken. Dit terwijl toch 40 procent aangeeft weleens meer te gebruiken dan voorgenomen.

Nederlanders lijken zich weinig aan zichzelf te storen. Over het drank- en drugsgebruik van anderen daarentegen wordt veel harder geoordeeld. Dit blijkt uit onderzoek van SolutionS onder ruim 1.000 Nederlanders.



Goede voornemens 
Het nieuwjaarsvoornemen om minder alcohol te drinken en drugs te gebruiken, is het meest prominent bij 50 plussers, gevolgd door Nederlanders tussen 25 en 40 jaar. In de leeftijdscategorie 41 tot 50 is het voornemen het minst aanwezig. Mannen hebben vaker het nieuwsjaarvoornemen dan vrouwen. Zij geven ook vaker dan vrouwen aan weleens over de schreef te gaan.

Het gras aan de overkant is niet groener
In het onderzoek is ook gevraagd naar het drank- en drugsgebruik van mensen in de omgeving. 57 procent van de Nederlandse bevolking geeft aan iemand in z’n omgeving te hebben die teveel alcohol drinkt. Daarvan gaat het in een kwart van de gevallen om maar liefst drie tot vier personen. Op het gebied van soft- en harddrugs geeft respectievelijk 28 procent en veertien  procent aan iemand te kennen die teveel van deze middelen gebruikt.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Grote merken stellen Nederlandse consument teleur
 Nederlanders zijn trots op hun werk en doen vaak meer dan wordt gevraagd
 HR-beslisser ervaart te hoge werkdruk op HR-afdeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 In zes stappen naar een succesvol jaar
 Singles willen gezonder leven
 Veel goede voornemens, weinig worden volgehouden
 Goede voornemens voor 2013? HR pak uw rol en moderniseer uw organisatie
 
 
reacties
 
Club Champagne  |   | 
6-08-2015
 | 
16:05 uur
Voornemens, wat moeten we ervan zeggen. Kijk je naar andere dan valt het allemaal wel mee, maar kijk vooralsnog liever naar jezelf!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
Vijf tips voor veiligheidsbewustzijn
Twee op de vijf werkenden laat zich niet verleiden door tekenbonus bij zoektocht nieuwe baan
Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
meer top 10