zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ouderen zuinig op smartphone

2 december 2014 - Er blijkt een groot verschil te zitten tussen het gebruik van een smartphone door ouderen en jongeren. Uit onderzoek blijkt dat ouderen veel zuiniger op hun smartphone zijn dan jongeren gebruikers.

Opvallend is dat ruim 60  procent van de jongeren tussen de zestien en twintig jaar wel eens schade aan zijn of haar smartphone heeft gehad. Voor ouderen geldt dat slechts een tiende van de vijftig-plussers schade aan het toestel heeft gehad.  Saillant detail, jongeren laten zes keer vaker hun toestel kapot vallen dan ouderen.


Er zijn verschillende schades mogelijk maar veruit de meeste schade wordt veroorzaakt door het vallen van de smartphone, waarbij het smartphonescherm vaak als eerste kapot gaat.
 
Mannen vaker schade
Mannen blijken iets vaker te maken te hebben met schade aan hun toestel. 38 procent van de mannen heeft wel eens schade aan de smartphone gehad, van de vrouwen is dit 36 procent. Vrouwen hebben daarentegen weer meer waterschade dan mannen, zeven procent tegen nog geen vijf procent.
Opvallend is dat mannen twee keer zo vaak op hun toestel gaan zitten en deze net wat vaker op de grond laten vallen dan vrouwen, 12,6 procent ten opzichte van 9,3 procent van de vrouwen.
 
Verschil iPhone en Samsung
Het scherm van de iPhone blijkt vaker verbrijzeld dan een telefoon van Samsung. 37 procent van alle iPhonebezitters heeft ooit het hele scherm laten vervangen. Bij Samsung bleek dit maar 28 procent te zijn. Een Samsung blijkt daarentegen eerder als total-loss te worden gezien dan een iPhone. Op het moment dat het toestel gerepareerd kan worden blijken de gemiddelde reparatiekosten rond de 80 euro te liggen.

Jongeren gaan voor Sim-Only
Naast het opvallende schadeverschil tussen jongeren en ouderen en het verschil in telefoonmerk, blijkt er nog een opvallend verschil te zijn bij het gebruik van de smartphone. Jongeren gebruikers sluiten vaker een abonnement zonder mobiele telefoon af. Voor gebruikers boven de 60 jaar geldt dat er nog steeds veel wordt teruggevallen op prepaidkaarten.

De uitkomsten van het gehele onderzoek zijn hier te lezen.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
 Rapport benadrukt belang van gelijke kansen en mogelijkheden voor hybride werknemers
 HR-digitalisering nog altijd meer gericht op HR dan op werknemer
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Markt voor zakelijke smartphones blijft verschuiven
 Bestuurders verkiezen nieuwste telefoon boven besparing
 Vijf trends die langere levensduur smartphones verklaren
 Oudere zuiniger op Samsung dan jongere op iPhone
 
 
reacties
 
Jan-Peter  |   | 
29-07-2016
 | 
13:01 uur
Schade is altijd vervelend. Je kunt je telefoon nu aan huis laten repareren zodat je hem niet een dag of langer kwijt bent.
Bas  |   | 
11-05-2018
 | 
14:48 uur
Interessant onderzoek en inderdaad wij zien veel meer jongeren in onze winkels komen dan ouderen. Tegenwoordig is repareren binnen een paar minuten klaar.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
reacties
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
top10
Alle obstakels voor de digitale transformatie van tafel
Nieuwe blik op security nodig in hybride wereld
Vier tips om burnouts bij werknemers te herkennen
Klaar met ransomware? Check dan deze vijf best practices
Tekort aan vaardigheden beperkt financiële instellingen om doelstellingen te behalen
Wat de coronacrisis ons leert over het managen van mental health
Cisco publiceert eerste wereldwijde Hybrid Work Index
Bedrijven hebben behoefte aan ondersteuning bij uitvoering wet ingroeiquotum en streefcijfers
Werkenden willen zelf kunnen bepalen wel of niet naar kantoor te gaan
Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
meer top 10