zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Laadpaal bij de eigen woning leidt tot sterke bereidheid elektrisch rijden

4 november 2014 - 45 procent van de leaserijders verwacht bij een volgende leaseauto over te stappen op een elektrische of hybride aandrijving. Negen procent rijdt momenteel reeds een hybride of elektrische auto.

Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Conclusr Research onder netto ruim 1.200 leaserijders. Belangrijkste redenen tot overstap naar een leaseauto met alternatieve aandrijving zijn voornamelijk door financiële motieven ingegeven. 49 procent Van de ondervraagde leaserijders geeft aan deze overstap te overwegen vanwege lagere kosten, terwijl 32 procent stelt dat de overheid deze optie wel erg aantrekkelijk maakt.



Eigen laadpunt
63 procent Van de leaserijders geeft desgevraagd aan positief tot zeer positief te staan ten aanzien van de opkomst van elektrisch rijden. Desondanks geeft maar elf procent aan te verwachten in de komende drie jaar op een leaseauto met elektrische aandrijving over te gaan stappen.
Maar indien aan de leaserijder wordt gevraagd wat de kans wordt om te gaan rijden in een elektrische lease auto indien door de werkgever; de leasemaatschappij of de importeur een elektrisch laadpaal bij de eigen woning wordt geplaatst, stijgen deze percentages uitermate sterk. In een dergelijk geval geeft twintig procent van de leaserijders aan zeker elektrische te gaan rijden en 55 procent geeft aan in een dergelijke situatie aan elektrisch rijden zeker te gaan overwegen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakelijk rijder kiest steeds vaker voor hybride of elektrisch
 Elektrisch rijden steeds aantrekkelijker
 Kwart automobilisten overweegt hybride of elektrisch rijden
 Acht financiële voordelen van elektrisch rijden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10