zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie tips om uw carrière een boost te geven

11 september 2014 - Een aantal relatief eenvoudige stappen kunnen al bijdragen aan een carrière boost. Het vaststellen van doelen en een duidelijke visie staan hierbij voor de werknemer centraal. Aangeraden wordt om als werknemer zelf de touwtjes in handen te houden, zodat men controle houdt over het eigen carrièrepad.

 


 
Er zijn een paar relatief eenvoudige stappen die werknemers kunnen ondernemen om de eigen carrière een boost te geven. Het begint allemaal met het vaststellen van doelen en het creëren van een duidelijke visie op de toekomst. Er zijn bedrijven waar loopbaanbegeleiding goed geregeld is. Echter is het de carrière van de werknemer en wordt aangeraden de touwtjes zelf in handen te houden, zodat het carrièrepad ook zelf wordt gemanaged.
 
Tip 1: proactieve benadering
De manager kan het beste proactief door de werknemer worden benaderd over de carrièredoelen van de werknemer. De manager raakt hierdoor betrokken bij het opstellen van een plan voor de verdere ontwikkeling van de carrière van de werknemer. De betrokkenheid van de manager is in dit proces van belang, zodat hij/zij achter de doelen van de werknemer komt te staan en de werknemer hier in kunt steunen.
 
Tip 2: korte en lange termijn vereisten
Werknemers kunnen de korte en lange termijn (functie)vereisten voor de door de werknemer gewilde carrière onderzoeken. Als het doel is om een stap hogerop te komen, is het belangrijk te weten wat men in deze nieuwe functie precies moet kunnen en of bepaalde ervaringen een vereiste zijn. Functievereisten kunnen allen stapsgewijs in het carrièreplan worden opgenomen, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen doelen op de korte en lange termijn.
 
Tip 3: carrièremogelijkheden binnen handbereik
De kennis over eventuele carrièremogelijkheden binnen het bedrijf kan de werknemer vergroten door een informatief één-op-één gesprek met succesvolle collega’s en managers aan te gaan. Het doel van deze korte gesprekken is om informatie te verzamelen om een beter beeld – en dus betere keuzes - te krijgen over de verschillende carrièremogelijkheden. Succesvolle mensen vertellen over het algemeen graag over hun succes en hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
 Vier op de tien Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekeraar
 Bedrijven moeten meer prioriteit geven aan het welzijn van werknemers
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Meer dan de helft van de managers in de industrie overweegt een carrièrestap
 Vier manieren waarop u (onbewust) uw carrière saboteert
 Geld niet altijd belangrijkste motivatie voor carrièremove
 Samsom: 'Conjunctuur trekt aan in 2015’
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
Vier technologietrends die we de komende jaren steeds vaker gaan zien
Twee derde organisaties in afgelopen jaar slachtoffer geworden van ransomware-aanval
Meer dan een derde van de CMO's verliest talent aan concurrenten
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
meer top 10